טייסי קרב יוונים הפתיעו את טייסה של טורקיה מעל הים האגאי

מדיווחים באתרי חדשות ביוון  נמסר כי טייסים היוונים הפתיעו  מטוסי קרב טורקיים מעל הים האגאי.

האתר היווני "פטרטורה" פרסם דו"ח בו נאמר כי 38 מטוסים יוונים המריאו מכמה שדות תעופה ביוון ובכריתים כדי לפקח  מקרוב על תנועותיה של קבוצה גדולה של מטוסים טורקים מעל הים האגאי.
יוון אומרת, שעסקת מערכת s400 של ארדואן, מערערת את היציבות באזור, ועוזרת לו ליישם את ההסכם, שנחתם במרמה עם לוב.
האתר היווני ציטט מקור בחיל האוויר היווני, ואמר כי הטייסים הטורקים הופתעו, כשראו כל כך הרבה מטוסים יוונים.
באתר נאמר כי חיל האוויר היווני זיהה תנועות גדולות של מטוסים טורקיים שכללו כ-18 מטוסי "F-16", ושני מפציצי F-4E".

האתר ציין, כי 38 מטוסי F-16 יוונים, ששוגרו מבסיסי נאאה אנג'לו במזרח יוון, ומבסיס ליד "סודה" צפונית מערבית לכרתים, ו"מיראז '-2000-5 "ששוגרו מבסיס" טנטרה "בדרום מזרח יוון התקרבו בהפתעה לעבר הכוח האווירי הטורקי.

Image result for turkey greece airforce

מקורות דיפלומטיים חשפו קודם לכן, את  פרטי מה שכונה "העסקה הסודית", שהובילה את לוב להסכים למזכר ההבנות הטורקי, המגדיר אזורי שיפוט ימיים במזרח הים התיכון .

העיתון היווני "קטימרריני" ציטט מקורות דיפלומטיים יוונים, על פרטי הסחיטה הטורקית ששכנעה את ממשלת לוב לחתום על הסכם המגדיר את אזורי הגבול הימי."

המקור הדיפלומטי היווני אמר כי טורקיה הבטיחה ללוב שתספק לה מערכות נשק רבות ומגוונות אם תסכים לחתום על תזכיר ההבנה, תוך הפרה ברורה של החוק הבינלאומי.

המקור אמר כי "ביוון יש מידע מלא על משלוחי הנשק שהגיעו לנמל בלוב, ויודעת את זמן המסירה ואת הספינה שהובילה את הנשק הזה".

טורקיה הגישה בקשה לאו"ם לרשום את מזכר ההבנות שנחתם עם לוב על תיחום סמכות השיפוט הימית.

על פי סוכנות "אנטוליה" הטורקית, אנקרה הגישה אתמול, יום רביעי, בקשה לאו"ם במטרה לרשום את מזכר ההבנות שנחתם בין שני הצדדים לאחרונה.

ב- 27 בנובמבר חתם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על שתי מזכרי הבנה עם פייז אל-סראג ', נשיא המועצה הנשיאותית של ממשלת לוב, הקשורות לשיתופי פעולה ביטחוניים וצבאיים, והגדרת תחום השיפוט הימי, במטרה להגן על זכויותיהן של שתי המדינות הנובעות מהמשפט הבינלאומי.

הפרלמנט הטורקי אישרר את מזכר ההבנות בדבר תיחום תחום השיפוט הימי עם לוב ב- 5 בדצמבר, ומזכר ההבנות בנושא תיחום אזורי השיפוט הימי נכנס לתוקף רשמית ב- 8 בדצמבר.

המצב החמיר עוד יותר בגלל הודעתו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי ארצו מוכנה לשלוח את חייליה ללוב אם טריפולי תבקש  ממנה לעשות זאת.

 مقاتلة تركية من طراز اف-16

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה