איראן ופקיסטן מחזקות את שיתוף הפעולה בים

מפקד חיל הים של איראן, חסין חאנזאדי, נפגש ביום שלישי באיסלמבאד עם מפקד חיל הים של פקיסטן, זפאר מחמוד עבאסי.

במהלך ביקורו בפקיסטן, מפקד חיל הים האיראני אמר כי שתי המדינות השכנות, שחולקות גבולות יבשתיים וגם גבולות ימיים, מבקשות לחזק את שיתוף הפעולה הימי ביניהן.

"הגישה העיקרית שלנו היא להרחיב את שיתופי הפעולה בין איראן לפקיסטן בים, ואנחנו עוסקים ברצינות בתחומים טכניים, מבצעיים וחינוכיים שונים, [זאת] בנוסף לחילופי מידע", כך אמר חאנזאדי בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות IRNA ביום שלישי.

מפקד חיל הים האיראני גם ציין כי פקיסטן הזמינה את חיל הים של איראן להשתתף בתרגיל צבאי בין-לאומי שמתוכנן לחודשים הקרובים, בהשתתפותה של ירדן.

חאנזאדי אמר כי שיחותיו עם הגורמים בפקיסטן היו "בונות וחשובות". הוא גם ציין כי שני הצדדים דנו בשיתוף פעולה בין נמל צ'בהאר-איראן לבין נמל גוואדאר-פקיסטן.

"אי אפשר לערער על ביטחונה של איראן", הדגיש מפקד חיל הים האיראני.

במקומות אחרים בדבריו, הדגיש חאנזאדי כי אין אף מדינה המסוגלת לסדוק את ביטחונה של איראן, והגדיר זאת כ"הישג לאומי".

"ביטחון חזק כזה לצד מדינות שכנות שלנו, כולל השכנה שלנו ממזרח – פקיסטן, יכול בהחלט לספק סינרגיה טובה והתלכדות, הנחוצה כדי להשיג ביטחון קולקטיבי, במיוחד בים", אמר חאנזאדי.

מפקד חיל הים האיראני גם תקף את מה שלטענתו המדינות המערביות וה"מעצמות היהירות", שמנסות ליזום "קואליציות תיאטרליות", תחת התירוץ של אבטחת מיצר הורמוז.

חאנזאדי טען כי בריתות כאלה נועדו למעשה לאחד את "הנוכחות הלא חוקית" של המערב באזור ורק להביא לחוסר ביטחון – אותם אנשים מבחוץ לא רק שלא הצליחו ליצור בריתות כאלה, אלא שהם גם נסוגים בהדרגה מהאזור,  הוא הוסיף.

"בעניין זה, דיברתי עם מקבילי בפקיסטן ואמרתי לו שהאזור אינו זקוק לכוחות זרים", אמר חאנזאדי.

"הצד הפקיסטני שותף לעמדתה של איראן", הוא הוסיף.

בתוך כך, בעוד ארצות הברית מנסה לשכנע את בנות בריתה להצטרף לקואליציה בין-לאומית, במטרה מוצהרת לספק ביטחון לנתיבי הסחר של מיצר הורמוז, צרפת מקדמת בנפרד אלטרנטיבה ביטחונית אירופאית עבור אבטחת מיצר הורמוז.

כתיבת תגובה