וושינגטון שלחה מטוסי קרב חדישים ביותר למפרץ כדי להתעמת עם איראן

המגזין נשיונל אינטרסט מדווח כי ארצות הברית פרסה את מטוסי הקרב החדישים ביותר שלה בקטאר בכוונה להרתיע את איראן במפרץ הפרסי, הכוללת אימוץ אמצעי לחימה מתקדמים המאפשרים את "הדומיננטיות האווירית של וושינגטון באזור".

אלעאלם – קטאר

המגזין ציין במאמר שכותרתו "F-22, F-35 ו- B-52: איך אמריקה מרתיעה את איראן מדי יום", כי ארצות הברית, שנפנפה מדי פעם באופציות צבאיות בהן ניתן להשתמש נגד איראן, שלחה מטוסי קרב לעליונות אווירית ,ה-אפ 22 לראשונה לקטאר ביוני 2019, כחלק מחיזוק כוחותיה הפרוסים במזרח התיכון לקראת עימות צבאי אפשרי עם איראן.

ופעילים המפקחים על תנועת מטוסי הקרב עקבו אחר הגעתם של 9 מטוסי F-22 לבסיס אל-אאעד בקטאר, ושיצאו מבסיס מורון בווירג'יניה, ו -3 מטוסי קרב מאותו סוג היו אמורים להצטרף אליהם בהמשך.

לפני שהופנו לקטאר,  מטוסי ה- F-22 הוצבו בבסיס אל-ד'פרה באמירויות והשתתפו משם במשימות צבאיות במרחב האווירי של סוריה, עיראק והמפרץ הפרסי, אך הם נשלחו לקטאר על רקע עליה במתח וההסלמה עם איראן במרץ 2019.

במאי 2019 שלח הפנטגון ארבעה מפציצים ארוכי טווח B-52 לקטאר כדי להצטרף, בין היתר, למטוסי הקרב F-22 ו- F-35.

על ידי שליחת מטוסי ה- F-22 לקטאר, הם יכולים לפתוח בתקיפות אוויריות על איראן, אם ארצות הברית תחליט לצאת למלחמה עם איראן, כך טוענים המגזין.

המגזין ציין כי שר ההגנה האמריקני לשעבר ג'יימס מאטיס הורה לכל טייסות מטוסי הקרב של חיל האוויר, חיל הים והמרינס להעלות את רמת המוכנות שלהם ל -80% עד סוף ספטמבר 2019.

המגזין טוען עוד כי נוכחותם של שלושת סוגי המטוסים האמריקניים הללו, המתקדמים ביותר, במפרץ הפרסי, מעניקה לוושינגטון את היכולת להגיב במהירות או לפתוח במתקפת הפתעה על איראן אם תרצה בכך, שכן היא מייצגת כוח הרתעה שניתן להשתמש בו בתוך זמן התראה קצר ביותר במידת הצורך.

 واشنطن أرسلت أحدث مقاتلاتها إلى بلد عربي لمواجهة إيران

 

 

כתיבת תגובה