מבזקי חדשות ליום 9.12.2019 . מתעדכן

*- שר החוץ של קטאר אמר כי ישנה "התקדמות מסוימת" בשיחות עם ערב הסעודית על סיום קרע בן שנתיים בין קטאר לסעודיה ובנות ברית.

קואליציה בהנהגת סעודיה, כולל איחוד האמירויות, בחריין ומצרים, ניתקו את כל הקשרים הדיפלומטיים והתחבורתיים עם קטאר ביוני

*- איראן מחזיקה ב -25% מהשוק העירקי.

25% משוק הייבוא של עיראק מוחזק על ידי איראן, מכיוון ששווי הסחורות האיראניות מהווה 10 מיליארד דולר מכלל היבוא העירקי שהוא 40 מיליארד דולר [לשנה].

*- ברית נאט"ו לא הביעה שום התנגדות לרכישתה של טורקיה את מערכת הטילים הרוסית, S-400, בעוד שארצות הברית מותחת ביקורת על המהלך, כך הצהיר ביום שבת שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושאולו.

*- הפנטגון מתכנן להעביר את המיקוד האמריקני ממזרח התיכון לסין, רוסיה

אספר אמר כי בעוד הפנטגון לומד כיצד לשלוף כוחות וציוד אמריקאים מהמזרח התיכון, הוא מבקש "לוודא שבאותה עת הוא ממשיך להרתיע את הסכסוך" באזור.

*- גורמים דיפלומטיים ביפן אמרו כי ארצות הברית נתנה את הסכמתה לתוכניתה של יפן לארח ביקור של נשיא איראן, חסן רוחאני, בטוקיו.

ככל הנראה, רוחאני מבקש תיווך יפני בפריצת דרך עם ארצות הברית בעסקת הגרעין, המכונה גם JCPOA.

על פי הדיווחים ביפן ממשל טראמפ מצפה ללמוד על השיחות בין רוחאני לראש ממשלת יפן, שינזו אבה.

*- לפחות חמישה מפקדים של מיליציות הקשורות לאיראן נהרגו אתמול בלילה בתקיפה אווירית לאורך גבול עיראק, כך מדווחים בתקשורת הסורית.

*- אקדמאים וסטודנטים מטורקיה ואוקראינה יבצעו מחקרים משותפים בתחום מדעי הגרעין כחלק משיתוף פעולה בין מוסדות שתי המדינות.

ניאזי מריק, מנהל המכון באוניברסיטת אנקרה, אמר לסוכנות אנאדולו כי טורקיה זקוקה לאנשים מיומנים שיעבדו בכורים גרעיניים שיוקמו במדינה.

"לחינוך התלמידים שלנו בצורה הטובה ביותר יש חשיבות רבה לעתיד ארצנו. לשם כך, יש צורך במעבדות בהן ניתן לערוך את לימודי מדעי הגרעין", כך אמר מריק, והדגיש כי קיים מספר קטן של אקדמאים העובדים בתחום בטורקיה.

*- צפון קוריאה בדקה מנוע שמסוגל להניע טיל בליסטי בין יבשתי, הנושא ראש נפץ גרעיני אל יעד רחוק – כלומר מטרה אמריקאית.

המהלך מגיע כאשר מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בוחר לחדש את פעולות רטוריקת המלחמה שלו ומבקש להשיג יתרון למשא ומתן שלדעתו אמור לגרום לארצות הברית להסכים לתנאיו עד סוף השנה הנוכחית – שאם לא לפי רטוריקת המלחמה של קים על הנשיא טראמפ לבחור איזה "מתנה" הוא מעדיף לחג המולד.

*- שר התעשייה של עומאן אמר היום (א ') כי חברות לייצור מל"טים בארצו זקוקים לסיוע של חברות איראניות מבוססות ידע לשיפור איכות הייצור שלהן.

*- טראמפ טוען כי אם צפון קוריאה תעצור את שיחות הגרעין זה תיהיה הפרעה בבחירות לנשיאות בארצות הברית.

טראמפ צייץ ביום שבת: "קים ג'ונג און [הוא] חכם מדי ויש לו יותר מדי מה להפסיד, בעצם הכל, אם הוא יתנהג בצורה עוינת", צייץ טראמפ והוסיף: "הוא חתם איתי בסינגפור על הסכם דנוליזריזציה חזק. הוא לא רוצה לבטל את מערכת היחסים, המיוחדת שלו עם נשיא ארצות הברית או להפריע לבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר".

"אני אהיה מופתע אם צפון קוריאה תפעל בעוינות. יש לי מערכת יחסים טובה מאוד עם קים ג'ונג און. אני חושב ששנינו רוצים להמשיך ככה. הוא יודע שיש לי בחירות, אני לא ' אני לא חושב שהוא רוצה להתערב בזה", צייץ טראמפ.

*- איסמעיל הנייה, מנהיג ארגון הטרור, חמאס, הגיעה ביום ראשון לטורקיה כחלק מסבב דיפלומטי נרחב שהוא צפוי לעשות בכמה מדינות. לפי הפרסומים הנייה צפוי לבקר גם במלזיה, רוסיה, קטאר, לבנון, מאוריטניה וכווית.

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

*- היום נחת איליושין 76 שעשה דרכו מטהראן לבסיס T4 שבמחוז חומס בסוריה ופרק את "סחורתו".
כעת הוא עושה דרכו לדמשק. (קרדיט:יוסי אליעזר).

*- דיווח: יחידות עילית מהחיזבאללה הגיעו לאזור העיירה הסורית רנקוס,השוכנת הבמוך לגבול לבנון, שם נמצאות מפקדות איראניות של המיליציות הנאמנות לה ושל משמרות המהפכה. ריכוז הכוחות בא,כך על פי מקורות ערביים, לאור הידיעות על הגעת נשק איראני רב לשדה התעופה הצבאי הסורי טי- הנמצא בשליטת האיראנים.

*- צפון קוריאה מפתיעה שוב את העולם וטוענת כי ביצעה ניסוי 'חשוב מאוד' .

ויפין נאראנג,מדען מומחה לענייני גרעין -המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס- "אם אכן מדובר במבחן מנוע סטטי לטיל מונע דלק מוצק או נוזלי חדש, זה עוד סימן חזק כי הדלת לדיפלומטיה נסגרה בהחלט, אם לא כבר לא קיימת".

*- דיווח של ערוץ אל-מנאר: שר ההגנה של תימן מוחמד נאסר אל-אטפי, אמר אתמול שפעולת תגמול על המשך שיתוף הפעולה הישראלי עם התוקפנות הסעודית, היא בלתי נמנעת
הוא הוסיף שהכוחות המזוינים של המדינה השלימו את כל ההכנות למתקפה אסטרטגית כנגד האויב.

אל-אטפי ציין שלצבא תימן יש רשימת מטרות מוכנה של יעדים צבאיים, ורק נדרשת החלטה מדינית על מתקפה.

 

כתיבת תגובה