ארגון צללים חדש הוקם בדרום סוריה ומול גבול ישראל כדי להתעמת עם הכוחות האיראנים וחיזבאללה באזור

בצעד חריג הודיעה קבוצה חמושה בדרום סוריה על הקמת “גדוד הצללים”, במטרה להתעמת עם הנוכחות האיראנית והמיליציות הקשורות אליה באזורי דרעא וקוניטרה שבדרום מערב סוריה.

צעד זה בא לאור ההסלמה במתיחות האזורית והתערבויות זרות בדרום סוריה.

מקור מקומי אמר כי הארגון החמוש פרסם סרטון ברשתות החברתיות המודיע על הקמת “גדוד הצללים”, שמטרתו להתעמת עם הנוכחות האיראנית ואנשי חיזבאללה באזורים הדרומיים של המדינה, במיוחד במחוזות דרעא וקוניטרה, וציין כי הגדוד מזוהה עם השירות למלחמה בטרור של צבא סוריה החופשי.

נמסר כי “גדוד הצללים” יבצע פעולות ממוקדות ומתוכננות לתקיפת עמדות הכוחות האיראניים, חיזבאללה הלבנוני ומשטר אסד במחוזות דרעא וקוניטרה.

בפועל, מערך זה מגיע במסגרת המתחים והסכסוכים המתמשכים בדרום סוריה, כאשר מערך כמו “גדוד הצללים” מגיע כחלק מהאסטרטגיות של קבוצות האופוזיציה לשלוט באזורים ולהתעמת ישירות עם הנוכחות האיראנית בסוריה.

התפתחות זו באה לאור המתיחות הגוברת בין ישראל לאיראן, כאשר ישראל פתחה בשורה של תקיפות אוויריות על מטרות איראניות בסוריה, לרבות התקיפה האחרונה על בניין הקונסוליה האיראנית בדמשק, שהביאה להרג של מספר אנשי צבא איראנים.

לסיכום: אירועים אלה מצביעים על הסלמה של המתיחות והעימותים בסוריה, המשקפים את ההתערבויות האזוריות הגדולות ואת הסכסוכים הגיאופוליטיים המתרחשים באזור.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות