צפון קוריאה מאיימת מפני קיום ישיבה באו"ם בעניין זכויות אדם

שגרירת צפון קוריאה באו"ם הזהירה את ארצות הברית מפני קיום ישיבות במועצת הביטחון של האו"ם, כדי לדון במצב זכויות האדם במדינתה.

ארצות הברית נושאת החודש את תפקיד נשיאות מועצת הביטחון. דיפלומטים אמרו כי ארצות הברית מתכננת לקיים דיון ב-10 בדצמבר, בנושא מצב זכויות האדם בצפון קוריאה.

שגרירת צפון קוריאה באו"ם, קים סונג היי, שלחה ביום רביעי מכתב ל-15 חברי המועצה בו היא הזהירה כי מדינתה תתייחס לכל ישיבה אשר תתקיים בנושא זכויות האדם בצפון קוריאה כ"פרובוקציה רצינית נוספת", מצידה של ארצות הברית, וכי מדינתה "תגיב בעוצמה".

המכתב של צפון קוריאה הוסיף כי כל דיון בנושא זכויות האדם בצפון קוריאה הוא "הפרה בוטה" של אמנת האו"ם ו"מעשה שמחמיא למדיניות הכניעה העוינת של ארצות הברית".

מינימום תשעה חברי מועצה צריכים לתמוך בבקשה האמריקאית לקיים ישיבה, בנושא זכויות האדם בצפון קוריאה, כדי למנוע כל ניסיון לחסום אותה.

"ארצות הברית והמדינות [שנמצאות] איתה בסיפון יישאו באחריות המלאה", הדגיש המכתב של צפון קוריאה.

"אם מועצת הביטחון תדחוף לקיים את הישיבה, [אז] המצב בחצי האי הקוריאני יתהפך שוב לרעה", הוסיף המכתב.

מוקדם יותר ביום רביעי, מספר מדינות אירופאיות הפיצו מסמך, המפרט את 13 השיגורים של הטילים הבליסטיים אותם צפון קוריאה ביצעה מאז חודש מאי.

במסמך, שאותו הפיצו המדיניות האירופאיות, נכתב כי צפון קוריאה מפרה את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם ו"מערערת את הביטחון והיציבות האזוריים, כמו גם את השלום והביטחון הבין-לאומיים".

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה