מבזקי חדשות ליום 6.12.2019 . מתעדכן

*- בנוגע לתוכניתו של שר הביטחון החדש שלו, נפתלי בנט, להגברת הפעילות נגד האיראנים בסוריה, אמר נתניהו כי אין בה חדש. "אין שוני בין התוכניות המבצעיות של צה"ל ומערכת הביטחון ביחס לכוחות האיראניים בסוריה ולנוכחותה של איראן בכלל", אמר. "אנו פועלים במתווה מאוד ברור ונמשיך לפעול במתווה הזה, ולמיטב דעתי לא עבר שום שינוי".

*- מאז פרוץ המחאות באיראן, על עליית מחירי הדלק באמצע נובמבר, כוחות הביטחון של איראן הרגו יותר מאלף איש, כך אמר ביום חמישי הנציג המיוחד של ארצות הברית לאיראן, בריאן הוק.

"ככל שהאמת זולגת מאיראן, המשטר יכול היה לרצוח יותר מאלף אזרחים איראניים, מאז שהחלו המחאות", כך אמר הוק לעיתונאים בתדריך במשרד החוץ.

הוא הוסיף כי "אלפים רבים של איראנים" נפצעו ולפחות 7,000 נעצרו ונמצאים בבתי הכלא של איראן.

*- איראן אמרה ביום חמישי במכתב לאו"ם, כי היא נחושה להמשיך עם תוכנית הטילים הבליסטיים שלה, כך עולה מעותק מהמכתב שצייץ שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף.

"איראן נחושה להמשיך בנחרצות בפעילותה, הקשורה לטילים בליסטיים ורכבי סיור בחלל," כך כתב במכתב שליח האו"ם האיראני, מג'יד טאכטה רבאנצ'י.

*- שר החוץ של ישראל, ישראל כץ, אמר היום כי הוא מקווה שקורבין יפסיד את הבחירות בבריטיניה.

כץ אמר שהוא מקווה שג'רמי קורבין יפסיד בבחירות בבריטינה, שבוע הבא, תוך שהוא מביא טענות לאנטישמיות נגד קורבין.

*- הסבב הרביעי של המשא ומתן, בנוגע לחלוקת נטל ההגנה של ארצות הברית עם דרום קוריאה, הסתיים ללא הסכם משמעותי, כך על פי משרד החוץ של דרום קוריאה.

על פי הדיווח השיחות בין הצדדים התקיימו ביום שלישי ורביעי השבוע.

בהצהרה שהתפרסמה בעקבות השיחות אמר משרד החוץ של דרום קוריאה כי שני הצדדים אינם מסוגלים לצמצם ביניהם את ההבדלים בעקרונות של "הגינות ורציונליות".

*- חברת הדלק הגרעינית, שבשליטתה של המדינה הרוסית, אמרה כי היא השעתה את פרויקט המחקר המשותף שלה עם איראן בגלל הצעד שלה לחדש את העשרת האורניום.

חברת TVEL, המייצרת רכיבי דלק גרעיני, הצהירה ביום חמישי כי החלטתה של איראן לחדש את העשרת האורניום, במתקן פורדו, אינה מאפשרת להמיר את המתקן לייצור איזוטופים רדיואקטיביים למטרות רפואיות.

החברה הוסיפה כי איראן תצטרך לפרק את הצנטריפוגות המשמשות להעשרת האורניום כדי להמשיך בפרויקט הרפואי.

*- גורמים בממשלת יפן מסרו ביום חמישי כי נעשת הערכות לקראת ביקורו ביפן של של נשיא איראן, חסן רוחאני, בהמשך החודש כדי לקיים שיחות עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה.

רוחאני יהיה הנשיא האיראני הראשון שמגיע ליפן מאז ביקורו של נשיא איראן לשעבר, מוחמד חתאמי, בחודש אוקטובר 2000.

על פי המקורות, סביר להניח כי רוחאני יבקר ביפן ב-21 או ב-22 בדצמבר.

ראש ממשלת יפן צפוי לבקר בסין ב-23-25 בדצמבר, בעוד רוחאני צפוי להשתתף בכנס בין-לאומי במלזיה ב-20 בדצמבר.

*- משרד המנהל ותכנון במצרים החל להפעיל ב-1 בדצמבר אפליקציה סלולרית הנקראת: "Sharek 2030" – אפליקציה המיועדת לאפשר לציבור לעקוב אחר פרויקטים ומדדי ביצועים במצרים.

"האפליקציה נועדה להעלות את המודעות הציבורית לגבי תוכניות פיתוח – זהו אמצעי יעיל להעצמת מנגנוני התקשורת ומנגנוני המעורבות עם הקהילה", כך נמסר ביום רביעי בהודעת משרד המנהל והפיתוח המצרי.

המשרד הוסיף כי היישום עומד תחת ההנחיות של עקרונות השקיפות, כאחד מיעדי הפיתוח של המדינה, וזאת כדי לאפשר לציבור להעריך ולבחון פרויקטים.

"האפליקציה פותחה במסגרת השגת עקרון ההשתתפות והמעקב של הקהילה. זוהי פלטפורמה [שפותחה] כדי להציג את התוכניות של הממשלה על מנת להשיג פיתוח בר-קיימא", צויין בהודעה.

האפליקציה כוללת מידע על פרויקטים שהסתיימו ופרוייקטים אחרים הנמצאים בפיתוח, בנפות שונות במצרים.

האפליקציה, "Sharek 2030" (התרגום מערבית הוא "תרומה 2030"), מאפשרת לכל משתמש להגיש הצעות ייעול ולשפוך אור על הצרכים המקומיים, שהם שונים במצרים בין מחוז למחוז.

האפליקציה זמינה כעת להורדה עבור מכשירי אנדרואיד והיא תהיה זמינה ל-IOS בעתיד הקרוב.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה