"חרבות של כבוד": תרגיל טקטי של צבא ירדן במתווה מלחמה נגד ישראל

אם נשאל כל אזרח במדינת ישראל איזה חזיתות "יבערו במקרה של מלחמת פתע ? " רובן המכריע של התשובות תהיינה : לבנון,סוריה ועזה. שהרי עם ירדן ומצרים יש חוזה שלום חתום בערבות אמריקאית.

לאור מה שקרה בשבוע שעבר  על גבולנו עם ירדן אולי כדאי להרהר ולערער על קביעותינו הנוכחיות.

ב-25 לנובמבר 2019 , לפני כשבוע , פתח צבא ירדן בתרגיל טקטי לאורך גבול ישראל במתווה של "פריצת מלחמה עם ישראל".

בתרגיל,שכלל יחידות רבות מצבא היבשה הירדני וכן מחיל האוויר הירדני, תורגל התסריט לפיו ישראל תוקפת את ירדן .

לאור הנחה זאת,החל צבא ירדן, במסגרת התרגיל הטקטי , שנקרא: "חרבות של כבוד" – سيوف الكرامة ,בהשמדת כל הגשרים שעל הירדן וכן בהריסת כל מעברי הגבול הנוכחיים.

חיל האוויר הירדני פעל לסייע לכוחות היבשה בהדיפת הפולשים מישראל.

אורח הכבוד בתרגיל היה מלך ירדן שהופיע במדיו הצבאיים בתפקידו כמפקד הכוחות הצבאיים העליון של ירדן.

תמונה

כל הפרשנים הערביים תמימי דעים שעצם עריכת התרגיל, אזור פעילותו והמתווה שלו לא היו מקריים כלל וכלל . כל המערך הצבאי הירדני הופעל למטרה אחת בלבד-שליחת מסר ירדני ברור לישראל שהיא לא רואה בעין יפה את מה שמתרחש לאחרונה בין 2 המדינות .

אולי בגלל שיש שר בטחון חדש בישראל, הביא אותה להגיב היום בתמרון פתע צבאי שכלל תנועות צבא נרחבות לאורך גבול ירדן , לאמור: האיום,לכאורה,לא במקום, אנו סמוכים ובטוחים בכוחנו הצבאי להסיר כל איום שיבוא בעקבות הכתבת מדיניות חדשה באזור של כל ממשלה לגיטימית בישראל.

מלך ירדן חייב לדעת שעל בעלי ברית הפועלים להישרדותו לא מאיימים ,אפילו ברמז. ואם הוא בכל זאת חושב להמשיך בכל יש בידינו לפעול ולא  לטובתו.

קשה להימנע מלהסיק "לקח לדורות" לישראל שבו אנו רואים שכל חוזה שלום שאנחנו חותמים עם שכנינו תוך וויתורים כבדים על ביטחוננו מתברר שהוא הופך עד מהרה כבסיס לשינויים,ותמיד תמיד הן לרעתנו . ראו מסמוס חוזה השלום ע"י מצרים בסיני שם התמקמו כבר, בניגוד מוחלט להסכם השלום , מבלי יכול  להניע את הגלגלים לאחור , 2 דיוויזיות של צבא מצרים וכל סיני הפכה ליעד מבוצר ומאגר דלק ותחמושת אחד גדול של צבא מצרים שישמשו אותם לימי מבחן בעתיד,אם וכאשר.

אסור לאפשר לפוליטיקאים הנרפים לשחק במדינת ישראל לשחק בביטחון תושביה.

אין לנו ארץ אחרת .

תמונות נוספות מהתרגיל:

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

 

כתיבת תגובה