מבזקי חדשות ליום 3.12.2019 . מתעדכן

*-סין הודיעה היום (שני) כי תשהה את ביקורי חיל הים האמריקאי בהונג קונג כנקמה על החלטתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לחתום על חקיקה שתומכת במפגינים הפרו-דמוקרטיים בהונג קונג.

*- גנרל איראני הזהיר כי כוח הטילים של איראן מכוון ל 21 בסיסים צבאיים אמריקאים במזרח התיכון והמדינה מוכנה ל"מלחמה הגדולה ביותר נגד האויב הגדול ביותר".

*- צינור באורך של 2,897 ק"מ צפוי להתחיל ביום שני לספק גז טבעי רוסי לסין.

*- "המגה-קרן הראשונה" של איראן עם הון התחלתי של 6.5 טריליון ריאל (כ-54 מיליון דולר) הושקה ביום ראשון כדי לעזור לכלכלה האיראנית להתמודד עם הסנקציות של ארצות הברית.

מרבית ההון ההתחלתי של הקרן המכונה "Setarega" סופק על ידי גופים ממלכתיים ודתיים כמו המסדר של האימאם חומייני וארגון התעמולה האסלאמי, הנשלט על ידי חמינאי.

גופים אלה שולטים על לפחות 60 אחוזים מכלכלת איראן ומקבלים מימון ממשלתי אך הם פטורים ממס ואינם יכולים לבקר את הממשלה.

ההכנסות מגופים האלה מספקות את יתרת הכספים, העומדים לרשותו של חמינאי – הסכום לעולם לא נמסר לציבור.

*- מנהיג ברית המועצות לשעבר, מיכאיל גורבצ'וב, הזהיר בראיון כי המתחים בין ארצות הברית לרוסיה עלולים להוביל ל"מלחמה חמה" בין שתי המדינות.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

*- פוטין: חיל הים שלנו מסוגל לשנות באופן קיצוני את המצב בשדה הקרב:
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר כי הצי הימי של רוסיה כולל כעת אוניות המצוידות בכלי נשק המסוגלים לשנות באופן קיצוני את המצב בשדה הקרב.

*- פרלמנט איראן, מחמוד סדגחי, איים על הממשלה בפרלמנט לפרסם את המספרים האמיתיים של הרוגים, ופצועים.
"אם הרשויות האיראניות לא יפרסמו את מספר ההרוגים, שנפצעו ונעצרו במהלך ההפגנות האחרונות, המחוקקים האיראניים יפרסמו את הנתונים מהדיווחים שקיבלו", צוטט בטוויטר הפרלמנט האיראני מחמוד סדגי.

*- אזרח לבנוני, התאבד בתלייה בעיירה ארסל בגלל מצבו הכלכלי הקשה.
על פי המידע, "האזרח היה חסר עבודה, והוא חייב בערך 700 אלף לירות לבנוניות", "האירוע התרחש לאחר שבתו ביקשה ממנו 1,000 לירות ללימודים, אך הוא לא הצליח לעשות זאת מכיוון שלא היה לו כסף".

*-הצבא הסורי מתעמת עם המורדים החמושים בסביבת שדה התעופה הצבאי חמא.
על פי התקשורת הממלכתית הסורית, מערכות אנטי-אוויריות התעמתו עם מל"טים חמושים של המורדים, סביב שדה התעופה הצבאי של חמת.

*- הניו יורק טיימס פרסם דו"ח, על ההשלכות הצפויות להתפטרות ראש הממשלה עאדל עבדול מהדי.

הדו"ח ציין כי התפטרותו של עבדול-מהדי, עלולה שלא להוביל לסיום התסיסה שפקדה את המדינה, במהלך החודשיים האחרונים, וציין כי ההפגנות הנובעות מכעס על השחיתות הפוליטית, והשפעת איראן על הפוליטיקה העירקית, והתגובה האלימה של הממשלה להפגנות, העמידו את ממשלת עבדול מהדי תחת לחץ אינטנסיבי להתפטר, הדו"ח ציין כי אישור הפרלמנט להתפטרות מראשות הממשלה עשוי להאיץ את תהליך הקמת ממשלה חדשה, אך ייקח בין שבועות לחודשים להשלמת הקמתו.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- בכיר חמאס, אחמד יוסף: האויב הציוני מבין רק את כוחה של ההתנגדות .יום שישי חוזרים צעדות השיבה לגדרות.

*- אברהם דר, ממקימי סיירת מטכ"ל, הלך הבוקר (שני) לעולמו בגיל 94. דר, שהיה קצין מודיעין שעסק בפעולות חשאיות במדינות ערב, גייס במצרים את רשת הריגול לחבלה ביעדים מערביים, שבהמשך נודעה כ"עסק הביש", והיה ממקימי סיירת מטכ"ל. דר התגורר בעתלית עם רעייתו צופיה, ויובא למנוחות ביום רביעי בקיבוץ שדות ים, שהוקם בידי חבריו לנשק ביחידה הימית של הפלמ"ח – הפלי"ם.

*- הכלכלה הלבנונית חווה את המשבר החמור ביותר שלה מאז החלה מלחמת האזרחים בשנת 1975. החוב הממשלתי מסתכם ב -88.4 מיליארד דולר.
המדינה נמצאת בהתמוטטות כלכלית וחברתית כמעט מוחלטת.

נראה שלחיזבאללה אין מה להפסיד מהמשבר והכאוס הכלכלי. הכסף שלהם נמצאים בבתים במערות ובמנהרות מוגנים בטילים אין לו כסף בבנקים לבנונים עוד טרם פרצו ההפגנות בלבנון, בגלל הסנקציות האמריקאיות.

*- העיתונאי פאריד אחמד חסן, פרסם באל-ווט'ן במאמר שהודלף בכוונת תחילה בתקשורת לאל-עין בסוף השבוע האחרון, וציין כי ההדלפה יצאה מבכיר איראני במכוון להעביר מסר לישראל שאיראן לוקחת אחריות על הפיגוע במתקני הנפט של ערב הסעודית.

אותו גורם איראני מדליף ביקש לציין בכתבה את עוצמתה ואופיה של המתקפה, כאמור עשרות מלט"ים וטיליי שיוט פגעו בהפתעה ובמדוייק במתקניי נפט הסעודים בתכנון שהפתיע והביך מומחים רבים ,כל זאת מבלי לערב אוכלוסיה אזרחית.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה