יושב ראש הפרלמנט האיראני: "לא דואגים מהמחאות בעיראק"

יושב ראש הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני, הדגיש כי נוכחותם של פוליטיקאים ומנהיגים דתיים חכמים בעיראק, ובמיוחד אייתוללה עלי סיסתאני, אינה משאירה לאיראן כל מקום לדאגה מפני התקריות האחרונות בעיראק.

💡 האייתוללה עלי סיסתאני הוא איש דת שיעי ממוצא פרסי, נחשב לסמכות הדתית העליונה בזרם השיעה באסלאם. מקום מושבו הוא העיר נג'ף בעיראק.

"אנו רואים בעיראק כבעלת ברית טבעית שלנו ואנחנו לא מודאגים מהתקריות האחרונות בעיראק, מכיוון שהמדינה נהנית מפוליטיקאים ומנהיגים דתיים מנוסים, והם יכולים לטפל בבעיות – אייתוללה סיסטאני מודע היטב לנושאים הללו", כך אמר ביום ראשון לאריג'אני לעיתונאים בטהרן.

יושב ראש הפרלמנט האיראני גם הדגיש את מוכנותה של איראן להעניק סיוע לעיראק אם זה מתבקש והוסיף: "כמובן, כל התקופה בה דאעש היה מגורה על ידי ארצות הברית לתקוף בעיראק, היינו מודאגים ועזרנו להם [לעיראקים]".

נציגו של האייתוללה עלי סיסתאני בעיר נג'ף, הוקיע בדרשתו ביום שישי, בשמו של סיסתאני, את האלימות נגד המפגינים וקרא לפרלמנט בעיראק "לשקול מחדש את בחירותיו", לגבי התמיכה שהם מעניקים לממשלתו של ראש הממשלה העיראקי, עאדל עבד אל-מהדי. הוא גם דרש מהמחוקקים העיראקים לזרז את האישורים של חוקי הבחירות לקראת קיום בחירות החדשות.

במכתב ההתפטרות שלו התייחס ראש ממשלת עיראק לקריאתו של אייתוללה סיסטאני, שקרא להקים ממשלה חדשה בעיראק:

"בתגובה לקריאה זו, וכדי לסייע לה במהירות האפשרית, אביא בפני הפרלמנט דרישה [לקבל] את התפטרותי מראשות הממשלה הנוכחית", כך נכתב בהצהרה שנחתמה על ידי אל-מהדי.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה