מבזקי חדשות ליום 27.11.2019 . מתעדכן

*- סגן השגריר הקטארי הגיע כעת לרצועת עזה דרך מחסום בית חאנון שבצפון הרצועה.

*- גורמים במשרד ההגנה הרוסי אישרו את ההצלחה בשיגור לוויין צבאי חדש שיצטרף לקבוצת הלוויינים הפועלים בחלל.

"סויוז-2.1v הצליחה להעביר בזמן אמת לוויין של משרד הביטחון הרוסי למסלול החלל שלו. מרכזי הבקרה היבשתיים של כוחות החלל של המשרד החלו לשלוט בו מרחוק", נכתב בהודעת המשרד.

השיגור התרחש ב- 25 בנובמבר בשעה 20:52 שעון מוסקבה מבסיס החלל הרוסי בפלסצק.

*- דובר צבא אמריקני אמר לסוכנות הידיעות TASS: "לא נעסוק בסיבה שבמקרה זה טורקיה לקחה את רוסיה כשותפה, ולא את ארצות הברית ונאט"ו. אולם ההקפדה של טורקיה להתעקשותה להתקדם עם ה- S-400 אינה תואמת." עם התחייבויותיו כלפי נאט"ו ותהיה השלכות בהיבטים של שיתוף פעולה הדדי בין טורקיה לנאט"ו. "

*-  טורקיה בוחנת טילי S-400 עם מטוסי קרב מטוסי F-16:

"שבועיים לאחר ביקורו בבית הלבן, ארדואן מפגין את זילזולו בטראמפ, ארצות הברית, ונאט"ו, ועושה עוד טעות", כתב המחוקק האמריקני הדמוקרטי כריסטופר ואן הולן בחשבון הטוויטר שלו, עם ציוץ זועם במבחן אנקרה וטילי S-400 הרוסים.בשליפת אדום נוסף, לעבר ה- S-400 … החקיקה בתוקף מחייבת את טראמפ להטיל סנקציות נגד טורקיה בגין רכישת "S-400".

*- שני הצדדים, הישראלים והאיראנים, מתמודדים כעת עם השלב המסוכן ביותר. מנהיגים ושרים גם מישראל וגם מאיראן תקועים בתוך במצור פוליטי מבית. המנהיגים והשרים בשני הצדדים לא יכולים או אינם רוצים לפתור את הבעיות הכלכליות והחברתיות שלהם מבית, ונראה שהם עכשיו יותר מתמיד יהיו יותר אגרסיביים ואפילו הרפתקניים.

*- שר החוץ של ירדן אמר ביום שני כי ישראל תשלם את המחיר על התעלמותה מהקהילה הבינלאומית והמשפט הבינלאומי, כך על פי דיווח של Quds. איימן ספאדי אמר את דבריו במהלך ישיבת חירום של שרי החוץ הערבים בעמאן.

*- בכירים פלסטינים הצהירו היום (שני) על קיום מחאות ביום שלישי נגד הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, בנוגע לחוקיות ההתנחלויות בגדה המערבית.

בכירים פלסטינים מפלגים שונים הכריזו על "יום הזעם" שצפוי להתקיים ביום שלישי – על פי הדיווחים הפגנות יתקיימו בסמוך למחסומים צבאיים ברחבי הגדה המערבית.

חבר מפלגת פתח, עבאס זכי, אמר כי התנועות העממיות מכוונות "לשים קץ לשליטה של ישראל בשטח, לפעילותה בהתנחלויות, לרציחות ולאלימות של מתנחלים ולהפרות סדר נגד פלסטינים".

*- דוח על פשעי מלחמה שביצע 'הצבא הסורי הלאומי' ארגון הגג של מיליציות הג'יהאדיסטים הנתמכות על ידי טורקיה בעיר תל אבייד.

*- קטאר, המדינה הערבית היחידה ששבה ותומכת בטורקיה פעם אחר פעם, וחייבת לה המון בעבור הרכבת האווירית שטורקיה ארגנה כדי לסייע לה מול המצור שהטילו עליה שכנותיה הערביות, תומכת בכל מהלך שארדואן מוביל כבר שנים. לא מפתיע שקטאר היא המדינה הערבית היחידה המפנה גבה לכורדים באופן קיצוני כל כך.

*- עוד מכונית תופת התפוצצה בעיירה סמוכה לראס אל-עין בתוך השטח שטורקיה כבשה.

*- דיווח: שני בכירי דאעש בטורקיה, עליהם הטיל לאחרונה האוצר האמריקני סנקציות, בעלי קשרים הדוקים למפלגתו של ארודאן AKP; על פי מסמכים שהגישה רוסיה לפני מספר שנים למועה"ב של האו"ם הם מקיימים גם קשרים עם המודיעין הטורקי MIT והיו אחד מצינורות האספקה העיקריים למיזם הנשק הכימי של דאעש.

(קרדיט:אוריאל לוי – עיתונאי)

*- "תנועת הנוג'בים" העיראקית: אם הייתה מלחמה עם ישראל היינו בחזית עם חיזבאללה.

דובר "תנועת אל-נוג'אבה" העירקית נסר אל-שמרי אמר, כי העימות עם ישראל הוא "חובה דתית", מהלל את חיזוק היחסים של עיראק עם מוסקבה ובייג'ינג, בהתחשב בכך כצעד חיובי להוציא אותו מההגמוניה של ארה"ב.

*- שניי מסוקים צרפתים התרסקו אתמול בלילה במהלך פעילות מבצעית במאלי .13 חיילים צרפתים נהרגו במקום.

*- שר התחבורה באיראן-מוחמד אסלאמי הודיע על חתימת הסכם עם נשיא סוריה לשיקום המדינה בשיתוף עם איראן ואמר כי החברות האיראניות זכו במכרז ענק של פיתוח ועבודות תשתיות תקשורת ומערכות עירוניות בנוסף לבניית 30,000 יחידות דיור.

*- בית המשפט בקרים קנס שני חיילים בסכום של 31 מיליון רובל בגין שיגור שני טילים בטעות
בית הדין הצבאי בקרים פסק חלקית תביעה שהגיש משרד ההגנה הרוסי נגד שני החיילים הרוסים, ניקולאי זברב ואלכסיי צ'בנוב, וחייב אותם לשלם 31 מיליון רובל.

קרדיט-עמרם אל מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה