קיסינג'ר:העולם על סף מלחמה קרה קשה

שר החוץ האמריקאי לשעבר – הנרי קיסינג'ר הזהיר מפני עימות, שעדיין ניתן להמנע ממנו, בין ארצות הברית לסין, והוסיף כי הם "על סף מלחמה קרה, בה הסכסוך בין המדינות יכול להיות גרוע יותר ממלחמת העולם הראשונה, כאשר מדובר בשתי המדינות הגדולות בעולם ובעלות הכלכלות הגדולות בעולם".

קיסינג'ר הוסיף כי במהלך המלחמה הקרה בין ארצות הברית לברית המועצות, תוכנית להפחתת היכולות הגרעיניות של שתי המעצמות הייתה בראש סדר העדיפויות. אם שני הצדדים ימשיכו לראות "בכל נושא בעולם בסיס לסכסוך ביניהם", הוא אמר, זה יכול להיות "מסוכן לאנושות".

קיסינג'ר אמר את הדברים בנאום בפני הפורום הכלכלי החדש בנושא ממשל עולמי, שווקים פיננסיים, סחר, טכנולוגיה ושינוי אקלים.

תוצאת תמונה עבור منتدى الاقتصاد الجديد

קיסינג'ר,בן ה-96, אמר ,בכנס שאורגן על ידי קבוצת התקשורת בלומברג בבייג'ינג ,כי הוא מודאג ממלחמת הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג מאז השנה שעברה, תוך הטלה הדדית של מסי יבוא אחד על השני.

"אם ניתן לסכסוך להסלים, התוצאה יכולה להיות גרועה ממה שקרה באירופה במאה העשרים, הזהיר.

"מלחמת העולם הראשונה פרצה כתוצאה ממשבר קטן יחסית … בעוד שנשק כיום קטלני הרבה יותר", אמר, "אם נאפשר לעימות לצאת מכלל שליטה, התוצאה עלולה להיות גרועה יותר מאשר באירופה."

מלחמת העולם הראשונה פרצה בגלל משבר קל יחסית שהמדינות לא הצליחו לנהל ", אמר, והוסיף כי קיווה כי המשא ומתן בנושאי הסחר בין וושינגטון לבייג'ינג יפתח את הדלת לשיחות פוליטיות בין המדינות. קיסינג'ר, שנכנס לתפקיד מזכיר המדינה תחת הנשיא לשעבר ריצ'רד ניקסון במחצית הראשונה של שנות השבעים, אמר כי "כולם יודעים שמשא ומתן על סחר יחשב בעיניי כהצלחה רק במקרה אחד: אם תפתח הדלת לדיון פוליטי שאני מקווה שיקרה. נאומו של קיסינג'ר הגיע שעות לאחר שסגן נשיא סין, וואנג קישן, נאם בפורום איינשטיין, בו אמר כי ארצו מחויבת לשלום ותבקש אותה באמצעות שינוי מדיניות, אם כי היא עומדת בפני אתגרים. בבית ומחוצה לה.

תוצאת תמונה עבור منتدى الاقتصاد الجديد

סגן נשיא סין אמר כי "כאשר הבחירה היא בין מלחמה לשלום, העם הסיני בוחר בשלום בתוקף. האנושות גאה בשלום … עלינו לוותר על החשיבה בצורה של סכום אפס ועל המנטליות של המלחמה הקרה. "

קיסינג'ר אמר עוד שהוא מאמין שניתן לפתור את משבר ההפגנות בהונג קונג ומקווה לעשות זאת באמצעות משא ומתן.

לשאלה האם התסיסה בהונג קונג יכולה להיות "הניצוץ" של מלחמה קרה חדשה, אמר קיסינג'ר כי הוא מקווה שהנושא יוסדר "במשא ומתן." בשנת 1971 נסע קיסינג'ר בסתר לבייג'ינג בכדי לפתוח בשיחות על היחסים בין ארצות הברית לסין הקומוניסטית.

תוצאת תמונה עבור منتدى الاقتصاد الجديد

נכון להיום קיסינג'ר מוערך מאוד בסין, המקבלת אותו בחום בביקורו, הוא גם נפגש עם הנשיא שי ג'ינפינג בביקור בבייג'ינג בנובמבר אשתקד. הסמינר של הפורום הכלכלי החדש כלל את ביל גייטס, מייסד אימפריית התוכנה האמריקאית «מיקרוסופט» ואת שר האוצר האמריקני לשעבר הנק פאולסון.

מלבד סכסוך הסחר שלהן, שתי המדינות מתמודדות אסטרטגית, במיוחד מול טייוואן וים סין הדרומי, אשר סין מבצעת בה צעדים לחיזוק הריבונות שלה.

 

כתיבת תגובה