מבזקי חדשות ליום 18.11.2019 . מתעדכן

*- שלושים ושש בני אדם נהרגו בהפגנות איראן, כך דווח היום (א ') ברדיו פארס.

האופוזיציה האיראנית הודיעה מוקדם יותר כי 27 בני אדם נהרגו בהפגנות שהתרחשו במדינה, בעוד גורמים אמרו "כי כוחות הביטחון האיראניים ביום ראשון, שיגרו גז מדמיע לפיזור המפגינים בכיכר חומייני בטהראן, בזמן שההפגנות התפשטו למרבית הערים האיראניות תחת מה שמכונה "התקוממות הבנזין", הסוכנות "פארס" עצרה במהלך יומיים כ -1000 מפגינים באיראן, וכן דיווחים על מקרי מוות בקרב המפגינים במהלך ההפגנות היום.

*- בעיר אסלאמשהאר, מדרום לבירה טהרן, התגודדו מאות צעירים וצולמו כשהם קוראים "אין כסף, אין בנזין, לעזאזל עם פלשתין". תמונות נוספות מהמחאה בעיר מראות אלמונים מציתים את דיוקנו של מנהיגה העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי.

*- רוסיה וסעודיה מנהלות משא ומתן על תנאי יישום החוזה למערכות הגנה אוויריות רוסיות S-400, כך אמר דובר השירות הפדרלי של רוסיה לשיתוף פעולה טכני צבאי ל- TASS.

*- מקורות של אל-ערביה ואל-חדאת אמרו כי 60 מחוקקים איראניים ביקשו את חקירתו של נשיא איראן חסן רוחאני על רקע ההפגנות.

הצירים מאשימים את הנשיא רוחאני בחוסר יכולת לנהל את המדינה, ומאשימים אותו בהפללה.

*- שגריר ארה"ב בגרמניה: " יש לנו את היכולת לחדש את האינטרנט באיראן."

לארצות הברית יש את היכולת לסיים את ההאפלה באינטרנט באיראן ולהבטיח שתהיה נקייה מחסימת הממשל, אמר שגריר ארה"ב בגרמניה, ריצ'רד אלן.

*- כ- 100 בנקים ו 571 חנויות נפגעו או נשדדו במהלך היומיים האחרונים באיראן.

*- שהארייאר,איראן: מפגינים מכים איש כוחות הבטחון,חוטפים את נשקו, אבל לא מצליחים לתפעל אותו…
אפשר לומר עכשיו בוודאות, שרמת האלימות במחאה הזו שנמצאת רק ביומה השלישי היא החמורה מבין כל המחאות, ואם פעמים רבות התייחסתי בדיווחים שלי על כך שהאיראנים שברו את מחסום הפחד , אז עכשיו אפשר בוודאות לומר שהם שברו מחסום חדש מול כוחות הביטחון והמשטר.

*- דיווחים לא מאומתים מהאזורים הכורדים של איראן: 27 הרוגים ו-187 פצועים.

*- מערכת המשפט האיראנית מצווה ליישם תוכנית להעלאת מחירי הדלק:
ראש מערכת השיפוט של איראן, אברהים ראיסי, הדגיש כי על כל הגורמים המשפטיים למלא את תפקידם כדי להסיר כל מכשול אפשרי ליישום התוכנית להעלאת מחירי הדלק.
הנה דוגמה של מערכת המשפט, ששם העברות המבוצעות בשלטון נתמכות על ידי בית המשפט, כאשר ראשי השלטון צוברים הון של מלירדים בחשבונותהם, בתמיכת בית משפט.

*- היום לפני 49 שנה,בשנת 1970 תפס חאפז אלאסד את השלטון בסוריה בהפיכה צבאית.

*- רוסיה העבירה משדה התעופה חמימים שלחופי הים התיכון בסוריה לשדה התעופה קאמישלי שבצפון מזרח סוריה ,בנוסף לכמה מסוקי קרב כבדים,גם סוללות טילי נ"מ . עדיין לא ברור האם מדובר באס-400 או במערכות 'קלות' יותר.
אמנם הסיבה הרישמית להעברתן היתה 'להגן על הנוכחות הצבאית הרוסית החדשה במקום, אך אם יתברר שאכן הועברו הסוללות היותר כבדות הרי לפנינו אתגר רוסי חדש ורציני מול הנוכחות האמריקאית במזרח סוריה.

*- הפרלמנט האיראני קבע ישיבת חירום הבוקר לדון בביטול מיידי של העלאת מחיר הדלק במטרה לעצור את ההפגנות האלימות שהתפשטו בכל המדינה. החשש שההפגנות,שחלקן כבר יצאו משליטה, יתגלגלו למרי אזרחי נרחב שיטיל את המדינה לכאוס שלטוני כללי.

*- איראן: "איננו קוראים להשמדת העם היהודי, אלא להשמדת ישראל"

הצהרה מפתיעה של המנהיג העליון באיראן. בנאום שנשא ביום שישי הבהיר עלי חמינאי כי אין למדינתו דבר נגד העם היהודי ואינה חפצה בהשמדתו כי אם השמדת מדינת ישראל בקיומה הנוכחי.

המנהיג העליון של איראן, האיתוללה עלי חמינאי, נאם ביום שישי בכנס אסלאמי בטהראן ואמר כי "איראן אינה קוראת להשמדת העם היהודי, אלא רק להשמדת מדינת ישראל בקיומה הנוכחי", חמינאי הוסיף ואמר כי "המטרה היא שכל התושבים הפלסטינים-יהודים, המוסלמים והנוצרים יבחרו את ממשלתם".

קרדיט: לחברי קבוצת נציב

תמונה

 

כתיבת תגובה