מבזקי חדשות ליום 2-11-2019. מתעדכן

*- ארה"ב מתכננת לאפשר לחברות רוסיות, סיניות ואירופיות להמשיך לעבוד במתקנים גרעיניים באיראן בכדי להקשות על איראן לפתח נשק גרעיני. כך אמרו שני גורמים המכירים את הנושא ביום רביעי.
ממשל טראמפ, שפרש בשנה שעברה מעסקת הגרעין האיראנית לשנת 2015 והטיל מחדש את הסנקציות על איראן , יאפשר את התקדמות העבודה באמצעות הנפקת ויתורים על הסנקציות, המונעות ממדינות אחרות שאינם ארצות הברית להתמודד עם ארגון האנרגיה האטומית של איראן (AEOI) , כך אמרו מקורות בעילום שם.

*- ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לאחרונה לקבוצת שרים כי הם לא צריכים לצפות מארה"ב לנקוט בפעולה רצינית נגד איראן לפחות עד השנה הבאה, כך עולה מהדיווח ביום חמישי.
נתניהו רמז היום (חמישי) בפומבי לראשונה על אי נוחות עם היסוסו של וושינגטון לפעול, מהדהד את ההצהרות בשבועות האחרונים מצד גורמים רשמיים שמדברים על הפרק על הנועזות הגוברת של איראן.

"התעקשות איראן באזור הולכת וגוברת ואף מתחזקת לאור העדר תגובה", אמר בטקס סיום קצין צה"ל.

*- נשיא סוריה בשאר אל-אסד אמר ביום חמישי כי דונלד טראמפ הוא "הנשיא הטוב ביותר בארה"ב."
אסד הסביר בראיון ששודר בטלוויזיה הסורית וצוטט על ידי ידיעות אחרונות , "הוא לא נשיא טוב בגלל מדיניותו, אלא בגלל שהוא הכי שקוף. נשיאים אמריקאים שונים עשו טעויות ופשעים פוליטיים וקיבלו פרס נובל על זה. "
"טראמפ אומר 'אנחנו רוצים נפט', 'אנחנו רוצים להיפטר מאדם מסוים', 'אנחנו רוצים לספק שירות בתמורה לכסף' וזו האמת. זו המדיניות של ארה"ב. מה עדיף מאשר אויב שקוף? " הוא הוסיף.

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

*- ארה"ב עוצרת את הסיוע צבאי ללבנון בשווי 105 מיליון דולר.כולם יודעים שצבא לבנון רק מקבל נדבות. הוא לא משלם אגורה. הרוסים אולי ישלחו להם נשק ממחסני הנשק התקול. רוסיה לא מחלקת חינם כסף.רחוק מזה.

גם האמריקאים לא צדיקים. כל הנגמש'ים ששלחו ללבנון הם כאלו שייצאו משרות של צבא ארה'ב.

*- יועץ של נתניהו: "רוסיה ביטלה מכירת נשק לאיראן לבקשת ישראל".

*- מנפלאות המצב בסוריה- שיירה צבאית אמריקאית עוברת מחסום של צבא סוריה בדרכה לשדות הנפט שבאזור קמישלי. חיילי המחסום הסורי נאלצו להתרחק מהכביש כדי לא לאיים על השיירה. הם עשו זאת ללא ציוץ או התגרות. ככה זה כשיש הרתעה.

*- וושינגטון, 31 באוקטובר – משרד החוץ האמריקני הודיע היום (חמישי) כי הטיל סנקציות על ענף הבנייה באיראן בהעברת ארבעה חומרים הקשורים לתוכניות הגרעין הצבאית במדינה.

ממשרד החוץ נמסר בהצהרה כי מגזר הבנייה של איראן הוגדר ברשימה השחורה מכיוון שהוא "נשלט במישרין או בעקיפין" על ידי חיל משמרות המהפכה האיסלאמית (IRGC), אשר הוגדר על ידי אמריקה כארגון טרור באפריל.

*- נשיא סוריה בשאר אל-אסד: אם לא תהיה ברירה נילחם בכיבוש הטורקי אם הם לא יעזבו את שטח סוריה. עלינו לנטוש את דרך המו"מ אם לא יניב תוצאות ולצאת למלחמה.

*- הכורדים דחו קריאת דמשק לצרף את לוחמיהם לצבא סוריה.

*- בנו של נאסראללה הוכנס לרשימת האישים עליהם מוטלות הסנקציות האמריקאיות.

*- מנהל הביון  הרוסי סרגיי נרשקין אמר ל- TASS ביום שישי : " אין ראיות המוכיחות את מותו של בכר אל בגדדי, שיאפשרו לנו לומר בוודאות של מאה אחוז, הוא הדגיש כי הבדיקה הגנטית שבוצעה ע"י ארה'ב אינה מוכיחה דבר ".

*- דובר מזכ"ל האו"ם פרחאן האק- "איננו יכולים לאשר את מות ראש ארגון המדינה האיסלאמית בכר אל בגדדי טרם הוצגו בפניינו ראיות ממשיות על כך."

*- הפגנה גדולה מול הבנק המרכזי בטריפולי, לבנון.

*- משרד החוץ הרוסי: אמריקה מבצעת פשעים במזרח סוריה.

*- סעודיה שחררה היום 19 דייגים איראנים שהיו מוחזקים אצלה למעלה מ-10 חודשים לאחר שיחות ישירות עם איראן .

*- היום פגשו אזרחי לבנון שבאו להמיר את הלירה הלבנונית לדולר בתופעה ייחודית : כל השטרות היו חדשים כאילו זה השימוש הראשון שנעשה בהם לאחר שיצאו מהמדפסות של הפדרל ריזרב האמריקאי . עוד לא מבינים מה המשמעות . מקווה בשבילם שהשטרות לא יצאו מהמדפסות באיראן של הזייפנים הגדולים .

*-Al-Masdar News (@TheArabSource) צייץ: All Israeli air defenses on alert amid fears of possible Iranian attack: report – דיווח לבנוני – מערכת ההגנה האווירית הישראלית בכוננות גבוהה מחשש לתקיפה איראנית .

 

 

כתיבת תגובה