פקיסטן: כל מדינה שתומכת בהודו בסכסוך בקשמיר היא יעד לטילים שלנו

מדינות התומכות בהודו במחלוקת שלה מול פקיסטן, על רקע המחלוקת בקשמיר, נמצאות בטווח היעד של הטילים של פקיסטן, כך אמר השר הפקיסטני לענייני קשמיר בנאום ביום שלישי.

השר הפקיסטני, עלי אמין גנדפור, אמר כי פקיסטן מוכנה לצאת למלחמה על השטח שנמצא במחלוקת עם הודו.

אמין גנדפור הוסיף כי הוא מצר על כך שהעולם לא עושה דבר כדי לפתור את הסכסוך ופרסם אזהרה למדינות, השוקלות לתמוך בכל דרך בהודו בנושא הסכסוך על חבל קשמיר.

"אם המתיחות עם הודו תסלים בקשמיר, פקיסטן תיאלץ לצאת למלחמה. לפיכך, מדינות אלה, התומכות בהודו ולא בפקיסטן ייחשבו לאויבות, והטילים יישוגרו לעברה של הודו, וגם לעבר המדינות התומכות בה", הזהיר השר הפקיסטני לענייני קשמיר.

"אם טיל יצטרך להיות משוגר [על ידי פקיסטן] לעבר הודו, [הטיל] השני יהיה משוגר לעבר [המדינות] התומכות בה – הן חייבות להתכונן לזה", כך הוא הוסיף על פי אתר האינטרנט הרשמי של פקיסטן.

"העומדים לצידה של הודו בנושא קשמיר ייאלצו להתמודד עם ההשלכות", ציין השר לענייני קשמיר של פקיסטן.

מאוחר יותר השר הפקיסטני המשיך ברטוריקה המאיימת שלו, ובראיון לטלוויזיה הפקיסטנית הוא הוסיף כי המדינה לא תהסס לשגר טילים גם לעבר מדינות מוסלמיות, אשר יגבו את הודו בנושא המחלוקת בקשמיר.

הרטוריקה המסוכנת של השר הפקיסטני מגיעה בתקופה שבה המדינה כושלת בניהול המחלוקת עם הודו על הבמה הגלובלית בנושא חבל קשמיר.

בתוך כך ההצהרה של פקיסטן גם מגיעה במקביל לביקורה של משלחת חברי האיחוד האירופי שמבקרת בג'אמו וקשמיר כדי לבחון את המצב.

הקשר הישראלי: במקרה שתחליט פקיסטן לממש את האיום שלה, ובהתחשב בכך שהודו תשתמש במלחמה עם פקיסטן בין היתר גם באמצעות נשק ישראלי, כך עולה מפרסומים בתקשורת ההודית וגם הפקיסטנית שפורסמו בשנה האחרונה, ככל הנראה כי על ישראל לפתוח עיניים ולשים לב במבט הקצר והארוך על המשוואה החדשה, שפקיסטן מתחילה לאחרונה להציב באזור באופן ברור יותר.

למלעיזים הטוענים כי האיום הפקיסטני רחוק מישראל וכי פקיסטן רק מאיימת, אז להם התשובה היא פשוטה – יש לחבר לזה את היותה של פקיסטן מדינה מוסלמית, הקשורה היטב לאיראן וטורקיה, שלא פעם הביעה דעה, אשר תואמת לאיראנים וגם לטורקים בנושא הסוגייה הפלסטינית. אם זה עדיין לא מספיק כדי להבין את ההקשר לישראל אז כדאי להביט בפן היותר "רוחני" של הדברים, דרך כוונותיו של מהטמה גנדי בדבריו:

"שים לב למחשבותיך, הן הופכות למילותיך. שים לב למילותיך, הן הופכות למעשיך. שים לב ושפוט את מעשיך, מעשים הופכים להרגלים. הייה מודע להרגליך, הם הופכים לערכיך, הבן וקבל את הערכים שלך, הם הופכים לגורלך".

המשמעות היא שהמחשבות מקבלות ביטוי במילים ואז הם הופכות למעשים והרגלים, ומשם באופן טבעי לערכים וגורל – לכן אין להקל ראש מהאיום של פקיסטן, בהתחשב בקשרי הצבא והנשק בין ישראל להודו, דבר שהצדדים דיברו עליו בגלוי יותר מפעם אחת, ובעיקר בצד ההודי.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה