מחשש למלחמה עם רוסיה קריאות בגרמניה לכוחות האמריקאים לעזוב

על פי הדיווחים בגרמניה המפלגה הסוציאל-דמוקרטית דורשת מארצות הברית לסגת עם כל החיילים האמריקאים שנמצאים בגרמניה, כ-35,000 במספר, וזאת בטענה כי המלחמה של ארצות הברית נגד רוסיה היא בלתי נמנעת ולכן עצם נוכחותם של כוחות אמריקאים במדינה אינה מתיישבת עם החזון של גרמניה.

המפלגה הגרמנית, שיושבת בממשלת אחדות בפרלמנט הגרמני, תחת הנהגתה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, טענה כי ארצות הברית אחראית למלחמות לא חוקיות ברחבי העולם וכי נוכחות הכוחות האמריקאים בשטחה של גרמניה היא הפרה של תורת השלום המעוגנת בחוק הגרמני.

"יותר מ-35,000 חיילים אמריקאים מוצבים בגרמניה, יותר מאשר בכל מדינה אחרת באירופה", כך נמסר בהודעה.

המפלגה גם ציינה כי לארצות הברית יש נשק גרעיני בגרמניה, וההסלמה הצפוייה עם רוסיה ללא ספק תמצא את העם הגרמני במושב של השורה הראשונה במלחמת העולם השלישית, בין אם הם יהיו מעוניינים להשתתף בה ובין שלא.

נראה כי כדי למנוע מלחמה על אדמת גרמניה, הדיפלומטיה הגרמנית מעדיפה לפייס את רוסיה על ידי הוצאת הכוחות האמריקאיים משטח מדינתה.

"הנוכחות המקומית של הצבא האמריקאי תחמיר את המתיחות עם הרוסים", הצהירה המפלגה.

בנוסף לכך, המפלגה דרשה כי ממשלת גרמניה תיסוג מהשותפות הגרעינית עם ברית נאט"ו, ואף הציעה המפלגה כי יש להפסיק את העברת הכספים לקיום נוכחות צבאית זרה בגרמניה.

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בגרמניה היא חברת הקואליציה בפרלמנט הגרמני, בממשלת אחדות תחת הנהגתה של מרקל. המפלגה ספגה בבחירות האחרונות את התבוסה הכי כואבת בתולדותיה מאז שנת 1933.

על פי סקר דעת קהל, שפורסם בעיתון "בילד אם סונטג" המפלגה מקבלת-18%, אך עם זאת הפער שממנה למפלגה השלטת, הנוצרית-דמוקרטית, של מרקל המחזיקה ב- 33% על פי הסקר, הוא פער ניכר.

במאי 2017 המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של גרמניה הכריזה על BDS כארגון אנטישמי.

קרדיט : אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה