מבזקי חדשות ליום 30-10-2019. מתעדכן

*- טופי גאספארד, כלכלן שעבד כיועצה של קרן המטבע הבינלאומית ושר האוצר לשעבר בממשלת לבנון :

"גם אם המפגינים יעזבו את הרחובות הבעיה האמיתית עוד לפניהם, עם סיום ההפגנות כאשר יתבררו הפרטים אודות רוב הפנסיות שלהם שלא יופתעו לגלות כי רובם התפוגגו ונעלמו כלא היו בבנקים."

*- איגוד הבנקים בלבנון הודיע גם היום כי הבנקים ממשיכים להיות סגורים וכי הם ישארו סגורים עד להחזרת היציבות למדינה.

(או במילים אחרות הבנקים לא יפתחו יותר במתכונת שהיתה בעבר . יהיה התארגנות מחדש עם כללים אחרים)

*- ריאד סלאמה נגיד הבנק המרכזי בלבנון : "אנו בעיצומה של קריסה כלכלית הגיע הזמן לחשב השלכות".

*- המופתי של לבנון : התפטרותו של חרירי היא הלם חיובי למציאת פתרונות למשבר האזרחי במדינה.

תמונה

*- לפנות ערב זוהה כלי טיס בלתי מאויש שטס בגובה חריג מעל רצועת עזה. מטוסי-קרב של חיל-האוויר הוזנקו לעברו ויירטו אותו.

*- בריונים מהחיזבאללה ומתנועת אמל הרסו מאהלים של המפגינים בביירות.

*- ראש ממשלת לבנון-חרירי שהתפטר קרא למפגינים לא לחסום כבישים.

*- חרירי: ניסיתי למצוא מוצא, לפעול בקול העם ולהגן על המדינה. אני פונה לכל הלבנונים להגן על השלום האזרחי ולמנוע שקיעה כלכלית.  חובתנו היא להגן על הכלכלה מפני קריסה ולהגן על לבנון.

*- עלי אל-אמין, עיתונאי לבנוני שיעי הידוע בהתנגדותו הנחרצת לחזבאללה, כתב ביומון אל-ערב, היוצא לאור בלונדון :

" פעילותו הטרוריסטית של חזבאללה בשוק השחור בעקבות הסנקציות עליו העביר מסרים שהוא לא יאפשר שיחנקוהו כלכלית ושאם לא יהיה מנוס – הוא לא יהיה היחיד, וכל לבנון תיחנק". ולבנון אכן נחנקה. ומה הלאה ? לא שלמישהו איכפת!!

*- בעל טור ביומון הלבנוני אל-נהאר אחמד עיאש, כתב דברים חריפים וקשים:

"ממשלת לבנון כיום, אשר נתונה להשפעת המנהיג האיראני עלי ח'אמנאי, אינה שונה בהרבה מממשלת וישי שאותה יצר הפיהרר הגרמני אדולף היטלר, כשכבש את צרפת… השפעתו של היטלר דרך ממשלתו הצרפתית בעבר, היא כמו השפעתו של ח'אמנאי על ממשלת לבנון כיום,תהא אשר תהא אחריתו של המשטר הזה (הכוונה למשטר באיראן)לבנון תשלם מחיר יקר על ההשפעה הזאת, בכל הרמות, כפי שקורה היום במישור הכלכלי."

*- מאז החלו שמועות על התפטרותו של ראש הממשלה פוליטיקאים וגורמי השפעה לבנוניים מתחילים להפנות אצבע מאשימה כלפי חזבאללה, מפילים עליו את האחריות למשבר הכלכלי של המדינה. מתחילים לצוף ברשתות הערביות ולא רק בלבנון טענות כגון : בגלל פעילותו ותמיכתו הנחרצת של חיזבאללה בשירות מגוון האינטרסים של איראן נסראלה מסבך את לבנון ומביא לסיום קריסת כלכלתה שהחלה לפניי שנים.

גורמים בלבנון: לבנון משלמת את מחיר מחויבותו של חזבאללה לציר הרשע האיראני.

*- סוריה: לאחר הריגתם ופציעתם של כוחות המליציה הטורקית, היום (ג ') המצפה הסורי לזכויות אדם אומר, כי כוחות המשטר התנגשו עם כוחות טורקיים ועם סיעותיהם הנאמנות, דרומית לעיר ראס אל-עין בעימות הישיר הראשון בין שתי הכוחות.

בפרטים ציין המצפה כי העימותים נמשכים גם כעת, עימותים אלימים בציר אסאדיה דרומית לעיר ראס אל-עין (סרי קניה), בין כוחות טורקים ופלגים הנאמנים להם מצד אחד, לבין כוחות המשטר.

*- משרד החוץ של איראן המליץ ביום שלישי לאזרחיו שלא לנסוע לעירק ולדחות אותה עד להודעה חדשה. לאור התסיסה בעירק, אנו קוראים לאזרחים ולעולי הרגל לדחות את נסיעתם לעירק עד להודעה חדשה.

*- מספר מפגינים שהגיעו לבתי חולים בכרבלאא שבעיראק עקב סימפטומים של חנק מעלים את החשד שנעשה שימוש בגד סארין הרעיל ע"י המיליציות שניסו אמש לפזר את אלפי המפגינים.

תמונה

*- דוקטור קווין בארט, סופר, עיתונאי ומגיש תוכנית רדיו נחשב מומחה וחוקר בתחום האסלאם הרדיקאלי –

" ההכרזה הסטירית של טראמפ אודות חיסולו של בגדאדי הייתה מלאה בדיחות מצחיקות", אמר בארט אתמול (שני) לעיתונות ולטלוויזיה, תיאר את ההודעה כקומדיה שגרמה לאנשים לצחוק ולהרגיש מחוסרי אונים, הצגה שנועדה לבדר את האמריקאים ולתת להם תחושה של סיפוקים ואשליות.

האמת היא שבגדאדי "הוא למעשה סוכן אמריקאי או ישראלי", ציין בארט, והוסיף,יש מספר מחקרים מבוססים אשר מאמתים כי סוכן מיוחד של כוחות הביון הישראלי ספציפי שמילא את התפקיד הזה שנקרא בגדדי."

 

כתיבת תגובה