מתחדשות המהומות האזרחיות בעיראק. דיווחים שוטפים

ב-18 לאוקטובר דיווח האתר נציב.נט מפי מקורות בעיראק כי ההפגנות האזרחיות נגד השלטון המושחת בעיראק יתחדשו ב-25 לחודש המוחות גם נגד הכיבוש דה-פקטו של איראן את המדינה ובזיזת אוצר המדינה.

ואכן היום הזה הגיע ואיתם התחדשו המהומות.

איראן, התכוננה אף היא ליום זה והזרימה אלפי לוחמים לעיראק כדי לסייע למיליציות הישיעיות העיראקיות הנאמנות לה לסכל את כוונות המפגינים להפיל את שלטון הבובות שלה בבגדד.

למרות הבטחות ראשי השלטון כי הם יקיימו דיאלוג שקט ולא אלים עם המפגינים בניסיון להרגיע את הרוחות בכל רחבי המדינה ובעיקר כדי להפסיק את ההפגנות החוסמות את רחובות הערים הראשיות, כולם מעריכים כי סיבוב ההפגנות המחודש יהיה מדמם לא פחות מקודמו בו נהרגו למעלה מ-150 מפגינים ונפצעו למעלה מ-7000 איש . איראן גם חוששת שההפגנות יתפשטו לשטחה וגם שם תתעורר המחאה האזרחית מה שיקשה עליה להקצות כוחות דיכוי לכל מקום בו תתלקח אש המרד.

 

להלן דיווחים שוטפים מעיראק:

*- הרוג ראשון בבגדד עם תחילת חידוש ההפגנות . וכן לפחות 50 פצועים .סוכנות AP מדווחים על 2 הרוגים.

תמונה

*- מקורות במשרד הפנים בעיראק : 60 אנשי ביטחון נפצעו בהפגנות היום.

תמונה

*- המפגינים ממשיכים לנהור לכיכר תחריר במרכז בגדאד , והציפיות שההפגנות שיתקיימו היום יהיו הגדולות ביותר בתולדות עיראק, כוחות הביטחון מתפרסים ברחובות בגדד לקראת הפגנות גוברות.

כתב "אלערבי" מוסר על קיומם של מקרים של חנק בקרב המפגינים, כתוצאה מירי פצצות גז מדמיע בסמוך לגשר הרפובליקה, כדי למנוע הגדלת מספר המפגינים בכיכר תחריר בבגדד.(קרדיט:עמרם אל)

תמונה

*- כבר יותר מ-100 פצועים במהומות בבגדד.

*- דיווחים על ירי באש חיה של כוחות הביטחון העיראקים ברחובות בגדד.

*- בית החולים הקנדי בבגדד הכריז על מצב חירום כי התמלא בפצועים שהובאו מההפגנות ברחובות העיר.

תמונה

*-

כתיבת תגובה