ברקע האירועים בלבנון:החיזבאללה בדרך להכתרת איראן. דעה

בזמן שהמוני אדם יצאו לרחובות בכל רחבי לבנון, נרקמת עיסקה שמוביל נסראללה והיא ביטול כל המיסים שהיו אמורים לחול על אזרחים ולהטיל אותם על הבנקים חברות הביטוח, על משכורות של צירים ושרים  הכל כדי שהשקט יחזור וחיזבאללה ימשיך לשלוט.
נסראללה ,בנאומו אתמול, בעצם יידע את הלבנונים ואת כל העולם – כי הוא הכוח בלבנון, שהוא השליט האמיתי , רק הוא זה שקובע מי יחיה ומי ימות , מי מובא לכלא באשמת שחיתות ומי ראוי לתואר "גיבור ההתנגדות" כנגד ישראל.
בנאומו של נסראללה הוא בעצם העביר מסרים שלא משתמעים לשתי פנים ,לפוליטיקאים בלבנון ולהמוני המפגינים כאחד, שהוא המקבל ההחלטות הבלעדי, ויש לו את הכוח היחידי לקבוע את זהותה של לבנון ואת כיוון מדיניותה ותפקידה האזורי.
כאשר נסראללה מדגיש שעד כה לא הייתי צריך להשתמש ב"עודף הכוח " שלי בכל התחומים, ו-"אני ממליץ לכם לא לבדוק אותי בזה", ובאמצעות האיום המפורש כי " יש לחזבאללה משקל מכריע שעד כרגע עדיין הוא לא יצא לרחובות ואם יהיה צורך לצאת לרחובות אז נצא אבל מרגע שנצא אין דרך חזרה".
את "הברית" הזו – כלומר עם הנשיא מישל עון – בניתי אותה והיא שייכת לי. ממשלה זו היא הממשלה שלי, כתוצאה מכך היזהרו מלשנות את הסטטוס קוו.
אם מישהו מכם יערער על רצוני, שהיא ה"לגיטימית "היחידה במדינה, עליכם לשאת בתוצאות. ויש לחיזבאללה מגוון דרכים לעשות זאת מי בנשק ומי בחיסול דרך אישומי שחיתות נגדו .
כל זה נועד לייצר לחץ על חרירי להבטיח את הברית בין חיזבאללה השיעי לבין חרירי וגובראן בסיל להביא לפועל בצורה רשימית וסופית את איראן ללבנון.
במילים אחרות, חיזבאללה מבקש באמצעות בסיל לחסל את ההתנגדות האחרונה שנותרה לפרויקט ההגמוניה המוחלטת והרשמית של חיזבאללה על לבנון. בדרך זו הוא נוקט בגישה של סחיטה ושחיתות … ברשות השופטת שלא מסוגלת להתמודד עם עוצמת הנשק שיש לחיזבאללה.
כולם מתעלמים (מתוך פחד) ששחיתות היא בעצם מנת חלקה של חיזבאללה נשק בלתי חוקי, הגנה על מבריחים, סרסור בזנות , השתלטות על נכסים ,הימנעות מתשלום מיסים ומכס, סחר וייצור סמים, הלבנת הון, הברחה והפצה של תרופות מזויפות…
כפי שזה נראה הדרך היחידה שיש לעם בלבנון זה להיכנע ולעמוד בדרישות חיזבאללה ולהצטרף מרצון לציר טהראן .

קרדיט:חבר קבוצת נציב

הפגנת כוח של החיזבאללה ברחובות ביירות:

One thought on “ברקע האירועים בלבנון:החיזבאללה בדרך להכתרת איראן. דעה

כתיבת תגובה