איראן לועגת ומזהירה: התמיכה של ארה"ב מוגבלת לציוץ אחד או שניים

סעודיה ואיחוד האמירויות שינו את גישתן כלפי איראן, כך אמר מחמוד ואזי, ראש לשכתו של ​​נשיא איראן, והוסיף כי איחוד האמירויות נאבקת לאחרונה ליצור יחסים עם איראן.

"התנאים הבין-לאומיים השתנו לטובתה של איראן", כך אמר ואזי והדגיש כי איראן מלחתחילה הציגה בבירור את המדיניות שלה והיא מוכנה ליחסים טובים וצמודים עם כל שכנותיה.

איראן ידעה מראש, שאף על פי שהמדיניות של כמה מהמדינות השכנות אינה אוהדת את המשטר באיראן, אותן המדינות לבסוף יתקרבו לאיראן, הוסיף ראש לשכתו של נשיא איראן.

"הקשרים היום עם איחוד האמירויות משתנים לאט לאט והסעודים מתרחקים בהדרגה מגישה עוינת וגם מהרטוריקה המלחמתית שאפיינה אותם, וכיום הם משתמשים ברטוריקה ידידותית יותר", אמר ואזי.

היחסים עם כל מדינות האסלאם זו המדיניות העיקרית של איראן בשלב הזה, הדגיש ואזי.

איראן הראתה עניין ביחסים טובים עם המדינות השכנות אליה, כך אמר ואזי והדגיש, כי המדינה תחזק את הקשרים שלה עם מדינות מוסלמיות ומדינות אסיה בצעדים הבאים שלה.

"מדינות אלה עוברות צד צעד אחר צעד, ומבינות שהאמריקאים רק מתבוננים בכסף שלהם. כולנו ראינו שהאמריקאים לא עוזרים לבנות הברית שלהם במה שקורה באזור. התמיכה בהם מצד אמריקה הייתה מוגבלת לציוץ אחד או שניים, ולכן הם צריכים לדעת שבסופו של יום מדינות האזור חייבות לחיות יחד" – הסביר ואזי את התנאים "הבין-לאומיים שהשתנו לטובתה של איראן".

ואזי הכיר בכך שאיראן עומדת בפני הסנקציות החמורות ביותר בהיסטוריה, וטען כי האמריקאים הטילו סנקציות על איראן במטרה לאלץ אותה לוותר אחרי חודשיים-שלושה.

"הם [האמריקאים] השתמשו בכל האמצעים הפוליטיים והכלכליים שלהם, כדי להביא את מכירות הנפט שלנו לאפס, ולשם כך גם ניהלו תעמולה כלכלית מלאה ומלחמה פסיכולוגית נגד ארצנו [איראן]", הוסיף ואזי.

ראש לשכתו של נשיא איראן הדגיש גם כי ישראל וכמה מדינות אזוריות הצטרפו לארצות הברית, אולם כעת המדינות האזוריות האלה מצטערות.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה