צבא מצרים יהיה הראשון בעולם שיפעיל מאות טנקי טי-90 משודרגים

האתר נציב.נט פרסם לפני כחצי שנה כדלהלן :

לצבא מצרים יש 4 דיוויזיות משוריינות , 3 מהדיוויזיות המשוריינות מתבססות על טנקי אברהמס מדגמי M1A1 ואילו הדיויזיה הרביעית ,הפרוסה ליד גבול לוב – דיוויזיה 21 ,מתבססת על טנקי פטון מדגמי M60A1/3. בנוסף בצבא מצרים ישנן 8 דיויזיות חי"ר ממוכן שחטיבות השריון שבהן מתבססות על טנקי טי-55 וטנקי טי-62 הישנים.

בכוונת מצרים להוציא מהשרות את כל טנקי הטי הישנים וכן את כל טנקי הפטון הישנים יחסית ולהחליפם בטנקי הטי-90 שמצרים מתכוונת לייצרם ברישיון רוסי במפעליה שבמצרים.

לאחרונה נודע כי בעקבות הסכמים שנחתמו עם רוסיה מצרים עומדת להיות הראשונה שתפעיל ,באופן מבצעי שוטף , את טנקי המערכה מדגם T-90MS  המשודרגים והמודרניים , מתוצרת רוסית. טנקים אלו ייוצרו במפעלי התעשייה הצבאית המצרית ,ברישיון רוסי , והם יחליפו את כל טנקי ה- T-55/54 וה- T-62 הישנים המשרתים כיום בצבא מצרים.

ההערכה כי צבא מצרים יצייד את הדיויזיות המשוריינות שלו בטנקי הטי-90 החדישים והמשודרגים ואילו את כלי השריון שלהם, מדגמי אברהמס אם-1 ,יעבירו לחטיבות השריון הכפופות לדיוויזיות הממוכנות בצבא מצרים.

צבא מצרים מתכונן להפעיל ביחידות השריון שלו בעתיד 2 סוגי טנקים בלבד : האברהמס האמריקאי והטי-90 הרוסי.

כל הטנקים החדשים באים ממותקנים כי גרסה רוסית למערכת המעיל רוח הצה"לית.

על פי מידע שהתפרסם צבא מצרים מתכונן להתחמש ביותר מ-1000 טנקים חדשים מדגמי טי-90 המשודרגים בערך של מיליארדי דולרים,רובם ככולם ייוצרו במפעלים במצרים וייצורם יתפרס על מספר שנים.

טנק הטי-90 אם אס המשודרג:

תמונה

אנקדוטה קטנה לסיום : לפני כמה ימים נפטר הגנרל רוראבי, המוכר גם בכינויו "מר השריון המצרי " שהיה מפקד דיויזיית השריון 21  בצבא מצרים שהטילה את אימתה על צה"ל במלחמת יום הכיפורים. למען האמת ההיסטורית ,חיל השריון הישראלי השכיל להתמודד איתה ולהשמידה ובסוף המלחמה היא נשחקה ולא תפקדה ככוח לוחם אפקטיבי.

כתיבת תגובה