2 מדינות 2 עמים-הדאגה המשותפת לביטחון ישראל.עוד מקרה בלשון סגי נהור

יום שני ,ה- 30.9 ,בסיס חיל האוויר הרוסי – חמיימים, סוריה.
השעה רבע לחצות.

אולם מועדון הקצינים מלא מפה לפה.
במרכז ניצבים ארבעת שולחנות הסנוקר המיתולוגיים שהוסבו הלילה לבר משקאות כמיטב תוצרת אמא רוסיה.
ההתרגשות ניכרת בפניהם, ככלות הכל אין זה "עוד יום ככל הימים", רעד קל חלף בגוום של המשתתפים עת נכנס לאולם מפקד הבסיס, וויטאלי סורצ'וק 53, הכורך את יום הולדתו בתאריך הכל כך שורשי 9.5 לצד האומה כולה, צעדיו מהירים, ובידו איגרת חתומה כך נראה, ניגש הישר אל המיקרופון, השקט השתרר מאליו כאשר פרט אצבעותיו על שפמו המהוקצע, וכחכך בגרונו, "זהו יום של חג חברים! התכנסנו לציין חגיגית את פרוץ השלווה, מזה כחודש ימים שחיל האוויר הישראלי מורתע מלפעול באזורים בהם מוצבת מערכות ההגנה האדירה שלנו, החשש המקנן בלבם של הטייסים הישראליים נקלט היטב במכ"מ הפרוס, רק הבוקר זכינו לקבל איגרת מכבוד הנשיא, אשר בה הוא משבח בגאווה את מאמצינו להפגת המתח והשבת השלום המיוחל. הבה נרים כוסית לרגל אמא רוסיה, לחיי האומה, לחיי הרובל!" גרונו נשנק מהתרגשות. ללא ספק, רגעים של הוד בחייו של עם.

כ-380 ק"מ דרומית משם.
עשרות קצינים וחיילים מסבים סביב שולחן החג, מרימים כוסית ומברכים האחד את רעהו לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה!, השולחנות עמוסים כל טוב, התקרובת הערב מגרה במיוחד, ככלות הכל, ראש השנה הוא אחת בשנה. מפקד הבסיס נראה מחבק את 2 ילדיו, ומבטו עמוק, גודל האחריות ניכר.

כ-10 ק"מ צפונית משם, אי-שם.
מבנה דו-קומתי, גרם מדרגות מוביל אל חדר ישיבות מפואר, שטיח פרסי, מעליו שולחן רחב, כיסאות מרופדות עור משובח, האורות דולקים, הנוכחים מיישירים מבט אל העומד בראשו, על פניו נראה כי מבטו מהורהר משהו, אך באחת מתעשת הוא, ומאחל קצרות כהרגלו "לחיי השנה החדשה, לחיי העם הזה, לחיי החברים, בלעדיכם לא היינו, ובזכותכם ובעיקר בזכות אותם אלו שאינם עמנו הערב, אנחנו כאן ובעזרת ה' נשאר כאן, לנצח!"

פחות משעה חולפת, הביפר מאותת, האישור המיוחל מגיע, לכאורה עוד לילה של גבורה מסכלת, חוצה גבולות, הרחק משנתו הנודדת של עם – חולף בהצלחה.

בבוקר המחרת, כותרות העיתונים מהללות ומשבחות את מערך ההגנה האווירית המפואר.

2 מדינות, 2 עמים.

לחיי החיים עצמם!

קרדיט: בעל הערוץ סבאבו בטלגרם – @sababotelegram

Image result for air defence

 

כתיבת תגובה