איראן מנסה לחשוף מי מאחורי סיכול המזימה של פיצוץ מכלית הנפט בים האדום

ביום שישי האחרון,ה-11 לחודש, אירע פיצוץ במכלית נפט איראנית מול נמל ג'דה בים האדום כשהיא עושה את דרכה לסוריה עם מטען של מיליון חביות נפט.

מיד אחרי הפיגוע פנתה המכלית לאחור והחלה במסעה חזרה לנמל איראני במפרץ הפרסי תוך שמטען הנפט שלה זולג בחופשיות למימי ים סוף.

שובל הנפט הזולג מהמכלית הפגועה:

תמונה

האיראנים ,בתחילה, הטילו את האשמה על סעודיה כעומדת מאחורי הפיצץ במכלית שלהם, אך הסעודים הגיבו מיד בגרסה משלהם לאירוע.

לא עבר זמן רב והאיראנים התעשתו ותקנו את עצמם באומרם כי לא סעודיה היא העומדת מאחורי הפגיעה במכלית.

אלא שהיום הכריזה איראן הרישמית,באמצעות הנשיא רוחני , כי מדינה עומדת מאחורי הפגיעה במכלית שלהם , ולא טרוריסטים, וכי המשטר האיראני יסגור חשבון עם מדינה זאת .

Pres.Rouhani indirectly accuses Israel of attacking Iran’s oil tanker in Red Sea: “It is clear a regime with the help of some countries did it. We are investigating this case to see what happens Iran usually refers to Israel sometimes also Bahrain- as regime

מומחים חדי עין הבחינו כי בנוסח הידיעה רישמית האיראנית הם השתמשו במילה "מדינה" במינוח שהם משתמשים רק כאשר הם מתייחסים לישראל או לבחריין.

האם לפנינו איום איראני יותר ממרומז ?

על איראן לדעת,כך מעריכים מומחי צבא בעולם , כי תנועת המכלית האיראנית ,שעשתה דרכה מנמל איראני לכיוון סוריה כשבמאגריה נפט למרות האיסור העולמי לעשות זאת , היתה תחת מעקב  לוויני ריגול  של מדינות שלא מסירים עין מהפעילות הימית האיראנית ברחבי העולם וכי הם יודעים היטב מה בדיוק קרה.

מומחים שהעדיפו להשתמש במונחים זהירים נקטו במילים :" גול עצמי" בבואם לתאר את שקרה על המכלית האיראנית.

איראן, שגם היא מודעת למעקב מקרוב אחרי פעילותה הלא חוקי ברחבי אזור הים התיכון , מנסה,באמצעות איומיה המרומזים, להכריח את הגורמים המקצועים לחשוף אמצעים,שיטות,וכלים המאפשרים להם לדעת ,בדיוק רב את כוונות האיראנים זמן רב מראש.

אלא שהגורמים המקצועיים ,מנוסים ומודעים לשיטות האיראניות,שאגב ננקטו כאשר הנשיא טראמפ הודיע כי הופל מל"ט איראני אך למרות הבטחותיו הוא לא חשף עד היום הוכחות לכך , לא ממהרים לחשוף שיטות ואמצעים.

ישנן הערכות כי האיראנים בונים "תיק" תרוצים מתאים למקרה שיחליטו לפעול נגד ישראל כנקמה על התקפותיהם הבלתי פוסקות על האינטרסים שלהם בעיראק ובסוריה.

על האיראנים לצאת מנקודת הנחה כי כל אירוע פיצוץ המכלית צולם מראשיתו והוא ימשך גם לאחר הגעתה לנמל מבטחים באיראן.

המכלית הפגועה:

כתיבת תגובה