היועץ לביטחון לאומי לשעבר בארה"ב תוקף את הנשיא טראמפ על הפקרת הכורדים

היועץ לביטחון לאומי (לשעבר) מקמאסטר אמר ביום חמישי  שזה היה "מצער" לשמוע כי הבוס שלו לשעבר, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הורה על נסיגה של כוחות ארה"ב מצפון מזרח סוריה בשבוע שעבר , מהלך שגוי שאיפשר לטורקיה לפלוש לאזור ולתקוף את האוכלוסייה הכורדית ולשחרר את אסירי דאעש. כל זה בזמן שהמצב בעיראק לא יציב בעוד איראן ממשיכה להתחזק במרחב הזה בדיוק כפי שאיפשרו בעבר לחיזבאללה להתחזק!!

"זה תוצאה ישירה מהחלטה שבאה מהרגש ,האויבים שרואים שהנשיא(טראמפ) ואחרים מבינים שכוחותינו לא חותרים להשגת תוצאות מכריעות".

היועץ לשעבר אמר זאת באירוע "הקרן להגנת הדמוקרטיות "בוושינגטון הבירה שהשתתף בו.

הרברט ריימונד "ה.ר." מקמאסטר הוא לוטננט גנרל בצבא ארצות הברית שכיהן כיועץ לביטחון לאומי ה-26 של ארצות הברית, תחת הנשיא דונלד טראמפ. שימש כסגן מפקד פיקוד האימונים וההדרכה של צבא ארצות הברית. ב-23 במרץ 2018 פיטר אותו הנשיא טראמפ וב-9 באפריל מקמסטר סיים את כהונתו כיועץ לביטחון לאומי.

"מה שיש לנו במזרח התיכון כרגע הוא פוטנציאל לארבעה משברים בו זמנית", אמר מקמאסטר לצוות החשיבה, שם הוא יו"ר מועצת היועצים במרכז לצבא ופוליטיקה.

הוא ציין את הסכסוך הכורדי-טורקי, (המשך ו) "העצמת מלחמת אזרחים הסורית", ההפגנות העממיות בעיראק והאיום על ישראל מצד איראן ובעלות בריתה.

במקביל, על ידי נטישת בעלת בריתה הכורדית בסוריה, ארה"ב עשויה גם לדחוף את הקבוצה לברית עם רוסיה או הרודן הסורי בשאר אל אסד, הוסיף מקמאסטר.
הוא ציין כי הכורדים שולטים ב "65 עד 70 אחוז ממאגרי הנפט של סוריה."

"נחשו מי רוצה את זה באמת?", שאל. "ולדימיר פוטין ומשטר אסד. ברגע שאתה מוותר על השליטה שם, אתה מוותר על ההשפעה על איך נראית סוריה לאחר מלחמת האזרחים. "

קרדיט : מאיר בר וגיא א. מקבוצת נציב

כתיבת תגובה