פיצוץ במכלית נפט איראנית מול חופי סעודיה

פיצוץ אירע במכלית נפט איראנית בבעלות חברת הנפט הלאומית ביום שישי בבוקר בים סוף, 60 קילומטרים מנמל ג'דה בסעודיה, כך דווח בתקשורת האיראנית והבינלאומית.

"המכלית האיראנית שייכת לחברת הנפט הלאומית, והבוקר זה היה פיצוץ כ -60 מיילים מנמל ג'דה בסעודיה." – מדווחת רשת הטלוויזיה האיראנית "אל עאלם"  מפי מקורות יודעי דבר.

על פי המידע, שני המאגרים העיקריים של המכלית נפגעו, מה שהביא לדליפת הנפט שנשפכו למי הים.

על פי סוכנות הידיעות האיראנית – (ISNA) המומחים הטכניים הנמצאים על סיפון המכלית חוקרים את נסיבות הפיצוץ, ככל הנראה ,ההשערה היא שמדובר ב- "מעשה טרור".

סוכנות הידיעות "רויטרס" מצטטת את סוכנות "ISNA" כי מומחים איראנים מאמינים כי הפיצוץ נגרם באמצעות  "פיגוע טרור".

גורמים איראנים אחרים שהיו יותר בוטים בהתבטאותם אמרו כי : "שתי רקטות פגעו במכלית איראנית ששטה בים סוף מול חופי ערב הסעודית,וגרמו לנזק משמעותי".

הצהרה כזאת ,אם תאומץ רשמית ע"י איראן, יכול לרמוז כי איראן מתכוונת לגמול לסעודיה על "ירי" הטילים על המכלית שלה בצעדי תגמול צבאיים קשים.

יש לציין כי בחודשים האחרונים פזרו המיליציות החות'יות ,הנאמנות לאיראן, בהוראה ישירה מטהרן, מוקשים ימיים בכל רחבי הים האדום כדי לחבל במערכת התובלה הימית העולמית העוברת בים האדום וכבר נפגעו מספר ספינות ממוקשים אלו וכן כמה מוקשים כאלו נתגלו ונוטרלו ע"י הכוח הערבי הימי בהובלת סעודיה המקיים מצור על חופי תימן במטרה למנוע אספקת נשק איראני לחות'ים המורדים בשלטון הלגיטימי בתימן.

 

אזור פיצוץ מכלית הנפט האיראנית:

בתקופה האחרונה הצליחו גם הכוחות הימיים הערביים בהובלת סעודיה לנטרל לפחות 2 סירות תופת שיצאו למשימתן בים האדום בניסיון לפגוע בכלי שייט אזרחיים ובכך לשתק את פעילות נתיב סחר בין לאומי זה.

למי שתוהה מה בשק ההפתעות האיראנית מול חופי סעודיה מתבקש להפנות מבט קצת דרומה לאזור הנמל התימני הצפוני בים האדום – נמל חודיידה שלידו עוגנת כבר זמן רב מכלית איראנית עם מיליון חביות נפט והיא דולפת בקצב איטי אך קבוע . היא כבר הוגדרה ע"י האו"ם כפצצה מתקתקת .

וכידוע סופה של פצצה מתקתקת היא להתפוצץ!

מיקום המכלית האיראנית הנוספת הדולפת:

מידע נרחב בנושא:

למי שלא נפל עד עתה האסימון למה מכלית נפט איראנית? ולמה היא מתפוצצת דווקא שם ? ובכן האיראנים,להערכתי חיבלו במכלית מלאה נפט מול חופי סעודיה ,כי שם בדיוק נמצאת תחנת שאיבה של תחנה להתפלת מים מלוחים וייצור חשמל . האנייה האיראנית , רגע לפני הפיצוץ שינתה מסלול כדי להגביר את אפקט הפגיעה בתחנת השאיבה ובכך לנטרל את כל מתקן ההפלה.

כתיבת תגובה