פוטין ידון על שוק הנפט העולמי בביקורו הצפוי בסעודיה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, צפוי לבקר ביום שני בסעודיה כדי לקיים דיונים על הנפט ועל המתחים בין סעודיה לאיראן, שהחריפו בגלל התקיפה שהתקיימה לאחרונה על לב תשתיות הנפט של סעודיה, כך נמסר מהקרמלין.

הביקור המתוכנן של פוטין בסעודיה הוא הביקור הראשון של פוטין במדינה מאז שנת 2007 ויכלול פגישה עם מלך סעודיה, סלמאן בן עבד, וגם עם יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, כך אמר ביום חמישי יורי אושקוב, עוזרו של נשיא הפדרציה הרוסית האחראי על העניינים הבין-לאומיים.

הביקור "המיוחל" יכלול דיונים על "שיתוף פעולה נוסף כדי לייצב המחירים בשוק הנפט העולמי" ויכלול גם דיונים על המצב בסוריה, המפרץ הפרסי ותימן.

בעוד כי התקרבותה של רוסיה לסעודיה משלימה את חסרונה של ארצות הברית, רוסיה ב"אופן טבעי" מנסה להגדיל את כוח ההשפעה שלה באזור, כדי להבין את המשמעות העמוקה יותר של ההודעה שמסר הקרמלין, לגבי הביקור הצפוי של פוטין בסעודיה, ואת הכוונה למה שהוזכר בראשיתה של ההודעה כי פוטין ידון בסעודיה על "עיצוב המחירים בשוק הנפט העולמי", נכון לשים לב לתהליך שמתנהל באופן נמרץ לאחרונה בעולם לעשות מעבר מסחר הנקוב במטבע הדולר האמריקאי לסחר במטבעות לאומיים או דיגיטליים.

בהקשר זה שר החוץ האיראני תיאר ביום רביעי את המעבר לשימוש במטבעות לאומיים ככלי לניהול מסחר בין המדינות, כאחת מהדרכים להתמודדות עם הסנקציות של ארצות הברית, וקבע כי "התחלנו בשיחות עם מדינות רבות על מערכות חליפין מורכבות, חלקן הניבו תוצאות וחלקן שהולכות להסתיים, זאת מכיוון כי מנגנון ה-INSTEX, אשר מציעים האירופאים מבוסס על בסיס זה [מסחר במטבע שאינו דולר] – זה מכיוון שיש לאירופאים כוח פוליטי ורצון משל עצמם – וזה תמרור אזהרה לארצות הברית לראות את חבריה הקרובים, לפחות בתיאוריה ולא בפועל, מתנתקים מהדולר [האמריקאי]".

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה