ניקי היילי תוקפת את החלטתו של טראמפ לנטוש את הכורדים

שגרירת ארצות הברית לשעבר באו"ם, ניקי היילי, תקפה את החלטתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להוציא את הכוחות האמריקאים מצפון מזרח סוריה.

כוחות צבאיים של ארצות הברית החלו לעזוב את צפון סוריה ביום ראשון בערב לקראת מתקפה טורקית אפשרית באזור.

לוחמים כורדים שלחמו עם הכוחות האמריקאיים באזור המאבק נגד דאע"ש, גינו את המהלך של טראמפ והאשימו את ארצות הברית בנטישת בני בריתה וגם האשימו אותה בויתור על שטח שנמצא בסמכות כוחות הקואליציה, שנלחמו קשה כדי לנצח, בהנהגתה ארצות הברית.

היילי הביעה מחלוקת עם הנשיא טראמפ ביום שני וצייצה:

"אם אנו מצפים שיהיה להם גב, עלינו להחזיק תמיד את גבם של בני בריתנו. הכורדים סייעו במאבק המוצלח שלנו נגד דאעש בסוריה – השארנו אותם למות זו טעות גדולה".

טראמפ נסוג בעבר מכוונתו להסיג את כוחות ארצות הברית לחלוטין מסוריה, והסכים במקום זאת לנסיגה חלקית שתשאיר כוח ביטחון קטן יותר במדינה.

את ההיפוך במדיניות הנוכחית שלו לגבי סוריה והחזרה שלו לתוכנית הקודמת, טראמפ הסביר כהרגלו בסדרת ציוצים בטוויטר:

"הכורדים נלחמו איתנו, אך שילמנו להם כמויות אדירות של כסף וציוד לשם כך. הם נלחמים בטורקיה זה עשרות שנים – הגיע הזמן שנצא מהמלחמות האין-סופיות ומגוחכות האלה, רבות מהן שבטיות, ונביא את חיילינו הביתה".

הבלוג האמריקאי, elder of ziyon, המרכז סיקורים על ישראל כתב:

"אחת הבעיות עם אובמה הייתה שהוא נטש את בנות הברית המסורתיות והתחבר לבנות ברית אחרות. טראמפ עושה את אותו הדבר בדיוק, לא משנה באיזו הצדקה הוא משתמש. טורקיה אינה חברה של אמריקה והכורדים היו בני ברית עיקריים במאבק נגד דאע"ש. שלא לדבר על כך כי השאיפות הלאומיות שלהם מוצדקות בהרבה מאלו של מרבית העמים חסרי המדינה. אם טראמפ יכול לנטוש את הכורדים בהחלטה מהירה, בלי לדבר קודם עם המומחים, הוא יכול לנטוש כל אחד – כולל ישראל".

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה