חפ"ק מבצעים איראני מנהל מבגדד את הטיפול במהומות בעיראק. פרטים

כבר כמה ימים ישנם הפגנות סוערות בערים גדולות ברחבי עיראק .

המפגינים דורשים התפטרות הממשלה המושחתת המועלת בכספי המדינה לטובתם האישית בעוד שהמדינה זקוקה לכספים אלו לשיקום לאחר הכיבוש ההרסני של דאעש על שטחים נרחבים של המדינה.

כמו כן דורשים המפגינים כי הכוחות הצבאיים שאיראן הציבה על אדמת עיראק יחזרו למדינתם ויאפשרו למדינה לשלוט ולנהל את העניינים על פי מיטב האינטרסים של תושביה.

איראן, שמבינה את ההשלכות שיביאו המשך התגברות המהומות האזרחיות ברחבי המדינה לא היססה והחלה בפעילות צבאית מסודרת ומתוכננת היטב בניצוחו של האלוף קאסם סולימני – מפקד כוחות החוץ של משמרות המהפכה האיראנים .

למעשה איראן לוקחת את השליטה על הנעשה בעיראק לאחר שהוברר לה כי כוחות הביטחון העיראקים מאבדים את השליטה בשטח בערים הגדולות.

האלוף סולימני הקים במבצע בזק חפ"ק מבצעים ראשי שישמש אותו להגברת השליטה על הנעשה בשטח עיראק. חפ"ק המבצעים הראשי מוקם  באזור הירוק –  المنطقة الخضراء המאובטח שבלב הבירה בגדד וכמפקדיו הראשי מונו  האלוף קאסם סולימני יחד עם 4 הקצינים הבכירים ביותר במיליצייה השיעית עיראקית הנאמנה לאיראן – אלחשד אלשעבי .  לפני מספר ימים מוזגה מיליציית אלחשד אלשעבי  לתוך צבא עיראק אך נראה כי לאור האירועים האחרונים בעיראק הפיקוד על היחידה הוחזרה לידי האיראנים העושים בה כרגע שימוש לדיכוי המרי האזרחי.

Image result for غرفة عمليات

 

 

 

אחת הפעולות הראשונות של החפ"ק היה להקים כוח משמר מיוחד שנשלח הלילה לביתו של ראש ממשלת עיראק – עדל עבדו אלהאדי על מנת לאבטח אותו במקרה והמפגינים יצליחו לפרוץ לאזור הירוק כשמטרתם להעלות באש את מוסדות השלטון ובתיהם של ראשי המשטר המושחתים והנתונים להשפעה איראנית מוחלטת.

פעולה נוספת שהוחלט בחפ"ק המבצעים הוא שהיות ומשטרת עיראק איבדה את השליטה על הרחוב וצבא עיראק שבא לעזרתה עם יחידות הלוחמה בטרור שלו לא הביאו לשיפור המצב הוחלט להטיל לרחובות את מיליציית אלחשד אלשעבי המונה בין 50 ל-60 אלף לוחמים שינסו ביד קשה וללא היסוס לדכא את אש מהרד האזרחי. כמו כן הועמדו  המיליציות השיעיות -אפגניות בכוננות לקראת הטלתן לעזרת אלחשד אלשעבי.

גם מיליציית חיזבאללה עיראק ולוחמי חיזבאללה לבנון הועמדו הכן לטיפול במרי האזרחי בעיראק.

אכן,התמונה שמצטיירת לעינינו דומה מאוד למה שקרה באיראן בשנת 2009 בו גוייסו כל כוחות הפרוקסי של איראן לעזרת כוחות הביטחון המקומיים בדיכוי המרי האזרחי שהתפשט בכל המדינה.

האיראנים כבר מתלוננים כי הצבא האמריקאי בעיראק פתחה בסדרת תמרונים צבאיים לאורך הגבול עם סוריה על מנת להעביר בחסותם כוחות דאעש גדולים ,שפעלו בסוריה, לשטח סוריה על מנת שיסייעו למפגינים לערער את השלטון השיעי במדינה.

כמו כן מתאם החפ"ק כרגע הגעת כוחות גדולים מאוד של היחידה האיראנית לדיכוי אזרחי- הבסיג' במסווה של הגנה על המקומות הקדושים לשיעה בנג'ף ובכרבלאא' והגנה על המוני עולי הרגל האיראנים המגיעים בימים אלו לעיראק במצוות עליה לרגל לחג הארבעין.

סולימני גם הפנים כי ללא הכנסות כספיות רציניות הוא וכוחותיו יתקשו לתפקד מחוץ לאיראן עקב המשבר הכלכלי הקשה שעובר על המדינה על הטלת הסנקציות החמורות מצד ארה"ב על תעשיית הנפט שלה . אי לכך הוקצו כוחות בסיג' גדולים גם לקראת השתלטות על הנמל הדרומי-בצרה דרכו מייצאת עיראק מיליוני חביות נפט ליום ושתמורתן מממנת למעשה את הפעילות האיראנית בכל רחבי המזרח התיכון , ולא רק בעיראק.

במקרה והמצב הביטחוני הפנימי בעיראק ילך ויחמיר ומיליוני אזרחים יצטרפו למחאה ולהפגנות והשליטה על המדינה למעשה תישמט מידי ממשלתה,יש חשש שסולימני יחליט לירות טילים בליסטיים ארוכי טווח לעבר שטח ישראל על מנת להבעיר את השטח ובכך להסית את תשומת הלב המקומית והעולמית מהנעשה בעיראק.

כל מאגר הטילים ארוכי הטווח שהובאו מאיראן לשטח עיראק אוחסנו במתקני מיליציית אלחשד אלשעבי המפוזרים ברחבי המדינה.

מעניין לציין כי חפ"ק המבצעים הראשי החדש של איראן בשטח הירוק נמצא בקרבת השגרירות האמריקאית ולמעשה מנסה להסתופף בקרבתה מתוך הערכה כי זה יעניק לה חסינות מפני תקיפות אוויר עויינות מצד ישראל וסעודיה ואולי אפילו מצד בנות הברית בהובלת ארה"ב הפועלות בעיראק בלחימה נגד דאעש.

אכן לפנינו מטרה בעלת חשיבות אסטרטגית עליונה.

תמונה

 

 

כתיבת תגובה