ארגון "אמנסטי" דרש ממשלת עיראק להפסיק את האלימות של כוחות הביטחון שלה

ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" דרש מהמשלה העיראקית להורות מייד לכוחות הביטחון שלה להפסיק להשתמש בכוח מופרז וקטלני, נגד מפגינים ולהבטיח כי החקירה שעליה הודיעה הממשלה לגבי הריגתם של לפחות 18 מפגינים וקצין משטרה אחד תתחיל באופן מיידי ותיהיה עצמאית ואובייקטיבית לחלוטין.

💡"אמנסטי אינטרנשיונל" הוא ארגון לא-ממשלתי בינלאומי הפועל לקידום זכויות האדם על פי מגילת זכויות האדם של האו"ם וכן בסטנדרטים בינלאומיים אחרים לזכויות אדם. בפרט, אמנסטי פועל לשחרור כל אסירי המצפון, ביטול עונש המוות, עינויים, וכל יחס אכזרי אחר לאסירים, סיום תופעת הרציחות הפוליטיות וההעלמות הפוליטיות. הארגון מתנגד לכל הפרה של זכויות אדם, הן בידי ממשלות והן בידי קבוצות אופוזיציה.

הארגון קרא גם לשלטונות לסיים את החסימה הבלתי חוקית אל רשת האינטרנט והמדיה החברתית, ולהסיר את העוצר שהוטל בכמה אזורים בהם מתקיימות מחאות על אבטלה, שחיתות ושירותים ציבוריים ירודים.

"מקומם שכוחות הביטחון העיראקים מתמודדים פעם אחר פעם עם מפגינים באכזריות כזו תוך שימוש בכוח קטלני ומיותר. חיוני שהרשויות יבטיחו חקירה עצמאית וחסרת פניות לגבי השימוש של כוחות הביטחון בכוח מוגזם שלא לצורך, מה שהביא למותם הטראגי של מפגינים ועשרות אחרים שנפצעו", כך אמרה לין מעלוף, פעילה בארגון.

פעילים של "אמנסטי אינטרנשיונל" שוחחו עם מתנדבים רפואיים ועיתונאים מבגדאד, בצרהנג'ף, ואל דיואניה.

הפעילים בדקו ואימתו ראיות על כלי נשק ששימשו את כוחות הביטחון של עיראק, כולל מה שנראה כמו רימוני הלם. כל העדים שפעילי אמנסטי שוחחו איתם טענו כי המשטרה העיראקית עשתה שימוש בכוח מופרז, כולל תחמושת חיה, לפיזור המפגינים.

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה