איש דת המקורב למנהיג העליון של איראן לוקח "אחריות" על התקיפה בסעודיה

נציג הדת, המקורב למנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, בחבל ח'וראסאן בצפון מזרח איראן, ואימאם תפילת יום שישי בעיר משהאד, השנייה בגודלה באיראן, אחמד אלמולהודה, אמר כי "איראן כבר לא מוגבלת לגבולותיה".

בדרשת יום שישי האחרון אמר אלמולהודה:

"אל-חאשד אל-שעבי בעיראק, חיזבאללה בלבנון, אנסאראללה [החות'ים] בתימן, הג'יהאד האיסלאמי בפלסטין, החמאס בפלסטין והחזית הסורית, כולם חלק מאיראן".

"הידעתם היכן נמצאת איראן? האם דרום לבנון אינה איראן? האין חיזבאללה אינה איראן? האם לא היו המל"טים ששלחו התימנים וקברו את סעודיה? לא היו איראן? האם הדרום והצפון נבדלים זה מזה? גם בצפון וגם בדרום נמצאת איראן, כיום יש מוסלמי ער בכל חלקי האזור, יש תנועה לוחמנית, ישנה איראן [בכל מקום] והאימאם שלה הוא המנהיג העליון של איראן", אמר איש הדת המקורב למנהיג העליון של איראן.

יחד עם זאת, אמצעי התקשורת באיראן לא סקרו את דבריו הרדיקליים של אלמולהודה ביום שישי ה-20 בספטמבר, זאת למרות שכל הדרשות שנמסרו בערים הגדולות באיראן סוקרו בהרחבה על ידי התקשורת שבשליטת הממשלה ביום שישי ושבת.

אתר האינטרנט הרשמי של אלמולהודה סקר את הטקסט המלא בדרשה של תפילות יום שישי, וכמה ערוצי חדשות זרים פרסמו חלקים מהדרשה.

עם זאת, זו הפעם הראשונה בה גורם רשמי איראני, המקורב כל כך לחמנאי מבטא אמירה כה רדיקלית, ובמיוחד במועד שבו איראן מכחישה כל קשר לתקיפה על מתקני הנפט בסעודיה, איש הדת המקורב למנהיג העליון של איראן מבטא אחריות ישירה לתקיפה.

אלמולהודה הוסיף כי הארגונים הם חלק מאיראן ו"התנגדות [היא] אזורית", וכי חמינאי הוא האימאם והמנהיג העליון של ה"התנגדות".

בתוך דבריו, אלמולהודה הזהיר מפני כל פעולה צבאית נגד איראן ואמר:

"במקרה של תוקפנות כלשהי נגד איראן, ישראל תיהרס לחלוטין תוך חצי יום".

צפו בדבריו ובקהל המשולהב

קרדיט: אברהם תמקר- פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה