WSJ : "איראן מתכננת תקיפה נוספת על מתקני הנפט והגז הסעודיים"

וול סטריט ג'ורנל – (The Wall Street Journal (WSJ   מצטט הבוקר בכירים דיפלומטים : " המורדים החות'ים בתימן הזהירו את הדיפלומטים הזרים לפני התקיפה על מתקני הנפט הסעודים טרם הוצאתה לפועל בפעם האחרונה ,וטענו כי איראן מכינה  תקיפה נוספת בהמשך עם טילים מדויקים שיפתיעו שוב את מתקני הנפט והגז הסעודיים" .

המקורות מאשרים כי ההתקפה האחרונה נכפתה על איראן והיא הייתה מוכרחה להגיב בעקבות לחץ בלתי פוסק מצד ארה'ב וסעודיה . המקורות אומרים כי איראן העבירו את המסר לסעודיה ולארה"ב ,עם אזהרות נוספות להמשך, דרך גורם בכיר באם ארה'ב לא תיסוג מניסיונותיה לפגוע בתשתיות לאומיות של איראן.

"מה מעוללים לאיראן מאחורי הקלעים"?

ארה"ב מתכננת לשלוח בימים הקרובים מספר נוסף של חיילים למזרח התיכון ויכולות נוספות להגנה מפני טילים לסעודיה בתגובה לתקיפה בסוף השבוע שעבר על מתקני נפט, כך אמרו בכירים בפנטגון. דמוקרט בכיר בקונגרס אמר כי הפעולות אינן מתקבלות על הדעת ואל לנו להתערב בעניינם של סעודיה.

שר ההגנה מארק אספר אמר ביום שישי כי ההחלטה לשגר כוחות וציוד נוסף לסעודיה הגיעה לבקשת סעודיה ואיחוד האמירויות וזה "צעד ראשון" בתגובת ארה"ב. הוא חזר על הצהרות ארה"ב כי עדויות שנאספו עד כה מראות כי איראן הייתה אחראית לפיגועים. התדריך של אספר שר ההגנה והגנרל ג'וזף דונפורד, (הרמטכ"ל) , סכמו על כך לאחר פגישה והתייעצויות של גורמי ביטחון לאומי נוספים בבית הלבן.

"איראן מנהלת קמפיין מכוון לאי היציבות במזרח התיכון", אמר אספר לעיתונאים בפנטגון. הוא הוסיף כי ארה"ב נוהגת "באיפוק רב" בתגובה לתוקפנות איראן עד כה, אך אפשר לומר כי התקיפה במתקני ארמקו הסעודיים בשבת בהחלט "הסלמה דרמטית".

שר החוץ מייק פומפאו הצהיר כי איראן אחראית לפיגוע ואין לנו ספק בכך.
שר החוץ חזר בתחילת יום שישי מביקור בן יומיים מסעודיה ומאיחוד האמירויות, וסיכם שהוא התחיל בבניית קואליציה שתארגן תגובה הולמת לאיראן בעקבות תקיפתה חסרת התקדים.

במהלך מסיבת עיתונאים ביום שישי מוקדם יותר, הנשיא דונלד טראמפ סימן שהוא מנסה להימנע מסכסוך צבאי. טראמפ ניהל קמפיין בשנת 2016 והכריז עוד בטרם נבחר כנשיאה של ארה'ב והתחייב להוציא את ארה"ב מהסכסוכים במזרח התיכון ודאג לבקר שוב ושוב את הפלישה האמריקאית השנייה לעיראק .בהמשך לדבריו הוסיף הנשיא טראמפ :

"אני אגיד שאני חושב שהסנקציות עובדות נהדר, , אמר טראמפ לעיתונאים. "אבל זו דרך מאוד קשה של ניצחון ושונה מדרך מלחמה שאיננו מעוניינים בה ובטח לא מסכנת את צבא ארה"ב, נראה מה יהיה …"

יו"ר הבית הלבן, ננסי פלוסי, הבהירה היום (שבת) כי ההחלטה להתערב בענייניה של ערב הסעודית היא ניסיון של הממשל לעקוף את רצון הקונגרס, שאימץ החלטות לחסום מכירת נשק לסעודים ולאיחוד האמירויות ולגנות את הסעודים בגין "המשך ההתקפה" על גברים, נשים וילדים.

"מעשים פסולים אלה של הסעודים גורמים לדאגה," אמרה פלוסי בהצהרה.

"האמריקאים עייפים ממלחמה, ואין להם שום אינטרס להיכנס לעימות נוסף במזרח התיכון, במיוחד לא לצד ערב הסעודית."

Image result for ‫יו"ר הבית הלבן, ננסי פלוסי‬‎

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה