רוסיה מאשימה:מל"טים שתקפו את הבסיס שלנו בסוריה הופעלו ממטוס אמריקאי

מטוס ריגול אמריקני הינחה מל"טים שתקפו את בסיס חמימים בסוריה

המל"טים שתקפו את בסיס חיל האוויר הרוסי בחמימים שבסוריה הופעלו ממטוס לאיסוף מודיעין אמריקני – פוסיידון 8, כך אמר סגן שר ההגנה הרוסי, אלוף משנה אלכסנדר פומין, בישיבת מליאה של הפורום הביטחוני  בבייג'ינג ביום חמישי.

"13 המל"טים טסו במבנה קרבי אחיד והופעלו על ידי צוות יחיד . במהלך כל הזמן הזה פיטרל מטוס הסיור האמריקאי – פוסיידון 8 מעל אזור הים התיכון , פטרול שנמשך שמונה שעות ", ציין.

"כאשר המל"טים נחסמו ע"י אמצעי הנגד האלקטרוניים של המערכות הרוסיות, הם עברו למצב הנחיה ידני", אמר. "הנחייה ידנית מתבצעת לא על ידי כפריים (הכוונה לטענה שהם הופעלו על ידי המורדים הסורים), אלא על ידי צוות מנוסה שישב במטוס ה- Poseidon-8, עם ציוד מודרני. הם אלו שלקחו לידיהם את השליטה על המל"טים התוקפים ", ציין סגן שר הביטחון.

Image result for Poseidon-8

קרדיט:בואינג

 

"כאשר 13 המל"טים הללו נחסמו ע"י מערכות הל"א  שלנו, הם שינו מסלול והתרחקו למרחק מסוים, קיבלו את הפקודות המתאימות והחלו להיות מופעלים מרחוק ולקבל עזרה במציאת  "חורים" במערכות ההגנה האווירית הרוסית ומשם לחדור לכיוון הבסיס האווירי הרוסי בחמימים, ואז הם הופלו" דיווח פומין.

זה חייב להיפסק. כדי להימנע מלהילחם בכלי נשק מתקדמים של טרוריסטים וטרוריסטים מצוידים היטב , יש צורך להפסיק לספק להם ציוד ", סיכם סגן שר הביטחון.

משרד ההגנה הרוסי אמר מוקדם יותר כי ב- 6 בינואר החמושים בסוריה השתמשו לראשונה באופן מסיבי במל"טים בתקיפה על בסיס האוויר "חמימים" ובסיס חיל הים הרוסי בטרטוס.

ההתקפה נהדפה בהצלחה: שבעה מל"טים הופלו והשליטה בשישה מל"טים הושגה באמצעות מערכות לוחמה אלקטרונית. במשרד ההגנה הרוסי הדגישו כי ניתן היה לקבל את הפתרונות ששימשו את המיליטנטים בתקיפה זאת  רק ממדינה מתקדמת מבחינה טכנולוגית והזהיר מפני הישנות מקרים כאלו בכל מדינה בעולם.

קרדיט:עין הנץ מדווח חדשות בטלגרם

 

 

כתיבת תגובה