איראן הורתה לכוחות הפרוקסי שלה לתקוף אינטרסים אמריקאים בעיראק

נראה כי האסטרטגיה האיראנית הנוכחית מול הסנקציות האמריקאיות הקשות המוטלות עליהם היא ליצור כמה שיותר נקודות חיכוך בין כוחות הפרוקסי שלה ובין בעלי הברית של ארה"ב מבלי כמובן לוותר על עקיצות הולכות ומתרבות נגד האמריקאים עצמם.

המטרה היא לדרדר כמה שיותר את המצב הביטחוני בכל רחבי המזרח התיכון ולאלץ את ארה"ב לוותר ככל הניתן לקראת תחילת המו"מ על הסכם גרעין חדש בין המדינות.

על כך "התזמורת " הזאת מנצח "הנמסיס" קאסם סולימני מפקד כוחות החוץ- כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים בפקודתו הישירה של המנהיג העליון-חמינאי.

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה באיראן, קאסם סולימאני, ביקר השבוע בחשאי בבגדד, ופגש את מנהיגי המיליציות העירקיים הנאמנים לאירן, כך דווח בתקשורת העירקית עפ"י רשת אלערביה.

על פי הדיווחים, סולימאני נפגש עם מנהיגי קואליציית "אלנוג'באא'" שאירחה ראש מיליציית אלחשד אלשעבי, פלה אל-פיאד, וראש מיליציית "בדר" – הדדי אל-אמירי, וסגנן מפקד אלחשד אלשעבי – אבו מהדי אל-מוהנדס.

בתקשורת העיראקית נמסר כי סולימאני קרא לכל מפקדי המיליציות, למקד את התקפותיהם על האינטרסים של ארה"ב בעיראק.

מצד שני, נמתחה בתקשורת העיראקית ביקורת נגד מספרם ההולך וגובר של המיליציות העיראקיות המזוהות עם איראן, שם תיאר חבר הפרלמנט עדנאן צרפי את המיליציות של פלגי ההתנגדות האיסלאמית כבלתי חוקיות, באומרו כי "עיראק אינה מדינה כבושה עד לעת שהוקמו המיליציות הללו."

ראש הממשלה אמר בתגובה על הפיגוע במתקני ארמקו שבוצע מעיראק, כי המדינה "מאשרת את התחייבותה החוקתית למנוע את השימוש בשטחה לצורך תוקפנות על שכנותיה ואחיה וחבריה. הממשלה העיראקית תתעמת בכל תוקף עם כל מי שמנסה להפר את החוקה".

אולם הצהרות אלה נפסלו על ידי המיליציות הרבות הפועלות בעיראק.  למרות מאמציו של ראש הממשלה עאדל עבדול מהדי להעביר את נשקם של המיליציות לרשות המדינה הן עדיין פעילות בזירה הפנימית העיראקית.

המתיחות בין ארצות הברית לאיראן הסלימה מאז שהנשיא דונלד טראמפ הוציא את ארצו ,באופן חד צדדי, מעסקת הגרעין במאי 2018, והחזיר את הסנקציות הכלכליות על איראן.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

הגנרל סולימני עם סגן מפקד מיליציית אלחשד אלשעבי

כתיבת תגובה