מבזקי חדשות ליום 18-9-2019

*- הנשיא דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) כי סין תתמודד עם עסקה קשה הרבה יותר במידה והם לא יצליחו להגיע להסכם סחר לפני הבחירות בארה"ב בשנת 2020.

"סין ממש חושבת שאני הולך לנצח והם מודאגים מכיוון שאמרתי להם, במידה שזה יקרה אחרי הבחירות זה יהיה הרבה יותר גרוע ממה שזה כרגע", כך אמר טראמפ לכתבים.

*- הפנטגון מכין דו"ח להצגה בפומבי על מי שהיה אחראי למתקפת סוף השבוע על מתקני הנפט הסעודיים ובכוונת ארה"ב לפרסם את הדו"ח בתוך 48 שעות, כך אמר גורם הגנה אמריקאי.

*- פיצוץ אירע בעצרת קמפיין בחירות בה השתתף נשיא אפגניסטן, אשרף גאני, במחוז פרוואן הצפוני והשאיר לפחות שני תריסר הרוגים.

ווהידה שחקר, דובר מושל המחוז, אמר כי הפיצוץ נגרם על ידי מטען חבלה מאולתר שהוצמד לכלי רכב ביטחוני ביום שלישי אחר הצהריים.

*- ארה"ב שוקלת להגדיל את שיתוף הפעולה המודיעיני שלה עם ערב הסעודית, זאת לאחר התקיפה ביום שבת על מתקני נפט סעודיים, כך אמרו גורמים אמריקאים לסוכנות הידיעות רויטרס.

הגורמים הרשמיים מארה"ב, שדיברו בעילום שם, לא אמרו עד כמה יכולה להיות עלייה בשיתוף הפעולה המודיעיני בין שתי המדינות.

*- מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר לראש ממשלת עיראק, עאדל עבדול מהדי, כי לארצות הברית יש מידע המאשר את הכחשתה של עיראק כי שטח מדינתה לא שימש ליציאת התקיפה על מתקני הנפט הסעודיים, כך נמסר מעיראק ביום שני.

*- ממשל ארצות הברית דן ב"תגובה צבאית רצינית" לתקיפות על מתקני נפט בסעודיה, כך דווח ביום שני בוושינגטון פוסט.

העיתון הצהיר כי ממשל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התבונן במה שתיארו גורמים בארה"ב כתגובה צבאית רצינית.

עם זאת נאמר כי קולות בפנטגון "דוחקים לריסון".

*- מחירי הנפט הגולמי קפצו ב-12% בעקבות התקיפות על מתקני הנפט בסעודיה.

קרדיט : אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

*- דיווח : התקיפה היום באזור אלבוכמאל במזרח סוריה היה על בסיס איראני חדש בו נמצאים כוחות של משמרות המהפכה יחד עם החיזבאללה ומיליציית אלחשד אלשעבי . לפחות 10 הרוגים . מחכים לתמונות . מקורות ערביים מתעקשים שאת התקיפה בצעו 2 מטוסי אפ-35 .  דיווחים מסוריה טוענים כי בתקיפה של היום במזרח סוריה נהרגו גם "עשרות לוחמי חיזבאללה " ששהו בבסיס. עכשיו נותר רק לעקוב אחרי הלוויות בלבנון .

*- ידיעות כי לפני זמן קצר היתה תקיפה אווירית של בעלות הברית בהובלת ארה"ב על מתקן איראני ליד אלבוכמאל.

*- כתב רשת אלחדת' – תקיפות של גורמים לא מזוהים על בסיסים איראנים פעם שניה ביממה האחרונה באזור אלבוכמאל . התקיפה היתה על בסיסי משמרות המהפכה האיראנים והמיליציות הנאמנות לה . אלחשד אלשעבי טוען שוב שאלו היו ישראלים והם נעשים בתאום עם האמריקאים בעיראק .

*- היום  הגיעו 16 ארונות עם גופות של לוחמים שיעים ממיליציית אלחשד אלשעבי , שנהרגו אתמול בתיקפת כלי טייס לא מזוהה ליד אלבוכמאל, למעבר הגבול אלקאים בדרכם מזרחה שם יקברו אותם.

*- בחריין חותמת על עסקת קניית טילי פטריוט מארה'ב.

*- מומחי צבא אמריקאים הגיעו לאתרים שנפגעו בסעודיה במטרה להשלים את תמונת המצב. כנראה בעקבות דרישת הנשיא לקראת קבלת החלטות.

*- דיווח- איראן הסיגה מעיראק משגרי טילים כבדים לאחר הפיגועים במתקני הנפט בסעודיה מחשש שיותקפו.

*- דיווח- בניסיון נואש לעצור את הדרדרות ערך הלירה הסורית,הנמצאת היום בקרוב ל-700 לירה לדולר, מכרה סוריה את כל עתודות הזהב שלה לרוסיה כדי לקבל תמיכה ממנה בשווקים הבין לאומיים.
האיראנים ,לעומתם, לא מתרגשים שהמטבע שלהם הפך לזול מנייר טואלט.

*- הנציג האמריקאי המיוחד לענייני אירן-בריאן הוק אומר כי הסעודים מכנים את התקיפה האיראנית על מתקני הנפט שלה כ- "ה-11 לספטמבר שלנו!". רמז שהסעודים לא יעברו בשתיקה על המתקפה.

*- חצי הכדור הצפוני חווה את הקיץ החם ביותר שהגיע לשיא בשנת 2019.

 

כתיבת תגובה