טראמפ:מצבו של צבא ארה"ב רע מאוד-אין תחמושת וחצי מסד"כ המטוסים לא כשיר

אין כמו משבר עולמי טוב כדי לחשוף את מצב הצבאות המפוארים בעולם.

כשרוסיה נכנסה למעורבות צבאית ישירה בסוריה התברר לה עד מהרה כי צבא הגדול והמתואר לא יוכל לשאת בעול הלחימה לבדו מה שאילץ את פוטין להתפשר ולחלק את התהילה עם איראן .

כשאיראן נכנסה למעורבות צבאית ישירה בסוריה ,היה כבר ידוע כי צבא איראן לא ראוי אפילו להתחיל לקבל עליו את המשימות הקרביות של דיכוי המרד הסוני בסוריה וכי כוחות משמרות המהפכה האיראנים לא מוכנים לשקוע בביצה המדממת הסורית , מה שאילץ את המשטר האיראני לדחוף את ידו עמוק לכיס האוצר האיראני ולשלוף משם מיליארדי דולרים למימון גיוס המוני של לוחמים מרחבי העולם השיעי באסיה.

כשטורקיה החלה את מעורבותה הצבאית בסוריה בלחימה נגד דאעש והכורדים היא נוכחה לדעת כי צבאה מתקשה במשימה וכי היא צריכה להזרים עוד ועוד תגבורות צבאיות על מנת לשמר את הקיים. כשהמחיר בחיי אדם רק הלך ועלה ,כרתו הטורקים ברית צבאית עם הגרועים במחבלי העולם – דאעש ואלקעידה ותמורה שלמונים והטבות פוליטיות כלו ואחרות הם קבלו סיוע קרקעי מהם.

Image result for us army

בסוף שנת 2018 ערך הנשיא טראמפ את ביקורו הראשון באזור קרבות ,בבסיס אלאסד שבעיראק ובמהלך דברים שנשא בפני חיילי הבסיס הוא הכריז כי "  חיילי צבא ארה"ב הם כבר מפסידנים"   , באנגלית זה נשמע קצת יותר טוב :

'We're no longer the suckers'

האמנם ?

בימים אלו מתחבט המשטר האמריקאי איך להגיב למתקפת הטרור האיראנית הגדולה על סעודיה, מתקפה שהוגדרה בסעודיה כ-"ה-9 בספטמבר שלנו" . למרות שכל הממסד הביטחוני האמריקאי לוחץ על הנשיא להגיב בפעולה צבאית נגד איראן , טוען הנשיא כי הוא לא יוצא למלחמה וכי הוא מנסה למצות את כל האופציות הדיפלומטיות על מנת לפתור את המשבר האחרון שגרם לסעודיה להקטין בחצי את תפוקת הנפט שלה, נזק המבטא בהפסד של 4.5 מיליארד דולר הכנסות ליום הפקה.

אלא שהלחץ מצד בכירים בפנטגון על הנשיא להגיב צבאית היא כה חזקה עד שלהערכת טראמפ זה עלול לגרום לו נזק פוליטי אנוש לקראת מערכת הבחירות לנשיאות הבאה שם ינסה לזכות בכהונה נוספת, והוא החליט להגיב וחזק.

הנשיא טראמפ מדהים את העולם במילים קשות ביותר כדלהלן : 

ترامب: "بعد اسابيع من تولي الرئاسة، قال لي وزير الدفاع جيمس ماتيس: سيدي، لا نملك إلا القليل جدا من الذخيرة، او بتعبير اقوى لم تكن لدينا ذخيرة. عندما أتيت البيت الأبيض، لم تكن 50% من طائراتنا قادرة على التحليق"

טראמפ: "שבועות לאחר כניסתו לתפקיד אמר לי שר ההגנה הגנרל ג'יימס מאטיס: אדוני, יש לנו מעט מאוד תחמושת, או במילים מפורשות יותר, לא הייתה לנו תחמושת. כשאני הגעתי לבית הלבן, 50% מהמטוסים שלנו לא כשירים לטיסה".

לאור דבריו אלו לא קשה להבין את היסוסיו להטיל את צבא ארה"ב למערכה כשהוא לא מוכן ב-100% . 

יש כאלו הטוענים כי ארה"ב בכוונה מפחיתה מערך עצמתה כדי לגרור את איראן להגיב שוב ולחטוף את "מכת חייה" אך ההיגיון אומר שמעצמה לא יכולה להרוס את ההרתעה של עצמה שבנתה לאורך עשרות שנים בעלות של טריליוני דולרים. זה פשוט לא אחראי מדיי.

Image result for us army

 

כתיבת תגובה