המלצות לתגובה אמריקאית מוגבלת על התקיפות בסעודיה הוגשו לנשיא טראמפ

העניינים מתגלגלים במהירות כל עוד זה תלוי במי שצריך לבצע את העבודה "השחורה".

לאחר ששר החוץ האמריקאי קבע כי האיראנים הם אלו שעמדו מאחורי המתקפות הקשות על 2 מתקנים להפקת נפט במזרח סעודיה והוא עוד הוסיף כי בידי המודיעין האמריקאי ישנן הוכחות חותכות ,שלא משתמעות לשני פנים , כי האיראנים הם שבצעו את המתקפות, החלו גורמים בפנטגון לאוורר תכניות שונות לתגובה צבאית נגד איראן.

אתר חדשות אמריקאי מרכזי חשף כי מומחים צבאיים אמריקאים הגיעו עוד אתמול ל-2 האתרים בסעודיה שנפגעו על מנת לבסס יותר את טענות הממשל כי ידה של איראן מאחורי המתקפות.

בשעות האחרונות ,מעדכן אתר החדשות האמריקאי של ה-"וואשינגטון פוסט" , מפי מקורות בכירים בפנטגון, כי משרד ההגנה האמריקאי כבר הגיש לנשיא ארה"ב תכניות צבאיות מסודרות הממליצות על תגובה  אמריקאית מוגבלת על הפיגועים בסעודיה.

נוסח הדיווח הזה של הוואשינגטון פוסט בו לא נקטו הבכירים בפנטגון  במפורש, למרות שכולם מבינים ויודעים במי מדובר, בשמה המפורש של המדינה התוקפנית ,וזאת כדי לא "לקשור את ידי ממשל טראמפ" להגיב ישירות נגד הגורם ששמו לא צויין במפורש.

יש לזכור כי במקרה של הפלת הכטב"מ האמריקאי ,לפני כמה חדשים,שסייר מול חופי איראן והופל על ידי מערכת ההגנה האווירית האיראנית , טס, לטענת האמריקאים בתחום האווירי הבין לאומי ולא חדר אפילו לרגע לתחומי איראן ,בעוד שאיראן טוענת כי הוא טס בתחומה האווירי ללא רשות ולהוכחה הציגה את שברי המטוס שצפו במימיה הטריטוריאליים, הוציאה ארה"ב מתקפה אווירית על מטרות באיראן אך בעוד המטוסים היו בדרכם למטרות שהיה עליהם להשמידם, הם קבלו הוראה נשיאותית לחזור הביתה ללא השלמת משימתם.

רק כמה ימים מאוחר יותר הגיבה ארה"ב בפעולה "צבאית למחצה" שכללה תקיפות סייבר על מערכי המחשב ששרתו את הצי של משמרות המהפכה האיראנים המפקחים על התנועה הימית במצרי הורמוז.

היות והנשיא טראמפ מצהיר שוב ושוב כי הוא מנסה להימנע בכל מאודו מפעולה צבאית נגד איראן וכי הוא רוצה לראות אותה יושבת לשולחן המו"מ איתו על חוזה גרעין חדש , הרי שלא מן הנמנע כי אחת מהתכניות הצבאיות לתגובה מוגבלת אמריקאית נגד איראן תלבש אופי של פעולה צבאית למחצה שלא תסב קרבנות בנפש בצד האיראני אלא תגרום לה רק נזק צורב בלבד , מה שלא ימנע ממנה להגיע,בסופו של יום , לשולחן הדיונים.

 

 

 

כתיבת תגובה