מבזקי חדשות ליום 17-9-2019

*- לונדון (רויטרס) – בריטניה אמרה ביום שני כי ההתקפה על שני מתקני נפט בערב הסעודית ביום שבת הייתה מסוכנת ומקוממת. שר החוץ, דומיניק ראפ, אמר כי ההתקפה הייתה "הפרה בוטה של החוק הבינלאומי", והוסיף כי בריטניה עומדת היטב מאחורי סעודיה. "התמונה לא מאוד ברורה. אני רוצה שתהיה תמונה מאוד ברורה שתתרחש בקרוב."

"ההתקפה הזו מסוכנת מאוד לסעודיה ולמתקני נפט ויש לה השלכות על שוקי הנפט והאספקה העולמיים. זו פעולה מסוכנת ומקוממת מאוד ועלינו לקבל תגובה בינלאומית ברורה ומאחדת למקסימום", אמר.

מתחיל להתחמם , משהו עומד לקרוא בימים הקרובים, מחכים להתבהרות התמונה בעזרת לווינים מאיפה יצאה ההתקפה.

*- ארצות הברית פרסמה תמונות לוויין, וציטטה מודיעין לגיבוי טענתה, כי איראן עומדת מאחורי התקפות, על מתקני נפט גדולים בסעודיה.

איראן מכחישה את המעורבות במתקפות האוויר בשבת, שנטען על ידי המורדים החות'ים שהם תקפו, המתואמים עם איראן בתימן.

אולם גורמים רשמיים בארה"ב שאינם ידועים, מדברים עם תקשורת אמריקאית ובינלאומית ואומרים, כי כיוון ההתקפות והיקפן מטילים ספק במעורבות החות'ית.

התקרית קיצצה את אספקת הנפט העולמית בכ -5% והמחירים זינקו.

*- נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום (ב ') כי וושינגטון לא רוצה מלחמה אבל היא מוכנה לכל האופציות. ראשית עלינו לדעת מי אחראי על ההתקפה במתקני נפט בערב הסעודית,

טראמפ אמר במסיבת עיתונאים כי אמריקה מוכנה להתמודד עם סכסוכים יותר מכל מדינה אחרת בהיסטוריה, וציין כי האופציה הדיפלומטית טרם מוצתה מול איראן.

*- נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר היום (ב ') כי וושינגטון לא רוצה מלחמה אבל היא מוכנה לכל האופציות. ראשית עלינו לדעת מי אחראי על ההתקפה במתקני נפט בערב הסעודית,

טראמפ אמר במסיבת עיתונאים כי אמריקה מוכנה להתמודד עם סכסוכים יותר מכל מדינה אחרת בהיסטוריה, וציין כי האופציה הדיפלומטית טרם מוצתה מול איראן.

*- בראיון לוושינגטון פוסט, והניו יורק טיימס, רויטרס ו- ABC, התמקדו גורמים בפרסום הערכות מודיעיניות כדי לחזק את עמדתו של טראמפ ופומפאו כי איראן עומדת מאחורי הפיגועים, ולא החות'ים בתימן, ובכך חיזקה את אזהרתו מפעולה. צבאית.
גורם אמריקני אמר ל- ABC כי התקיפה שוגרה על ידי 20 מל"טים ולמעלה מתריסר טילי שיוט, בין אם משטח עירק או מאיראן, אולם גורם אמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ארצו "בטוחה" "משמרות המהפכה האיראניים עומדים מאחורי הפיגוע.

*- שר האנרגיה האמריקני ריק פרי, גינה את מה שכינה, את "ההתקפה של איראן על סעודיה", בנאומו לוועידה הכללית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה.

"התנהגות זו אינה מקובלת", אמר פרי ביום שני, והוסיף כי איראן "נושאת באחריות למעשה זה".

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- נושאת המטוסים האמריקאית לינקולן נמצאת מול חופי עומאן במקביל לחוף האיראני.

*- אניית מלחמה אמריקאית יירטה כטב"מ איראני תוך שימוש בציוד ל"א ייעודי חדיש.

*- משרד החוץ הסעודי: ערב הסעודית מאשרת כי היא מסוגלת להגן על עצמה ולהגיב בכוח לתקיפות שבוצעו לעברה.

*- ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין כבר הספיק לנצל את המצב והציע למכור לסעודיה את מערכות הגנת הטילים שלה ביום שני בעקבות התקיפה על מתקני הנפט שלה.

"אנו מוכנים לעזור לסעודיה כדי שתוכל להגן על שטחה."

*- נשיא איראן, חסן רוחאני : תקיפת מתקני הנפט בסעודיה הייתה "פעולת גומלין של העם התימני" נגד הממלכה.

*- במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה, אמר טראמפ על איראן, "אני כן מאמין שסביר להניח שהם בסופו של דבר ירצו להיפגש, ואני מוכן להיפגש בכל עת שהם רוצים."

כשנשאל אם יהיו לו תנאים מוקדמים לפגישה, אמר טראמפ,

"אין תנאים מוקדמים. לא יהיו. אם הם ירצו להיפגש, אני אפגש. בכל פעם שהם רוצים. בכל עת שהם רוצים. זה טוב למדינה, טוב לעם באיראן , טוב לנו וטוב לעולם. אין תנאים מוקדמים. אם הם רוצים להיפגש, אני אפגש. "

*- "כרגיל חדשות מזויפות משמיעות כי אני מוכן להיפגש עם איראן, 'ללא תנאים.' זו אמירה שקרית ולא נכונה מעולם לא אמרתי זאת(כרגיל!). "

*- גורמים רשמיים בסעודיה עוצרים מנהיג נוסף של חמאס .

כוחות ביטחון סעודים עיכבו את האזרח הסעודי אבו אוביידה ח'רי חאפז אל-אג'א – בנו של אחד המייסדים הבולטים של חמאס, המזוהה כח'רי אל- אגא, שמת מסיבות טבעיות בסעודיה בשנת 2014.
הגורם הוסיף כי הרשויות הסעודיות הכניסו וכלאו את חאפז אג'א לכלא מרכז דהבהאן, שהוא מתקן כלא ביטחוני שמור .

*- נתניהו:ישראל מתכוננת למצב שהיא תיגרר לעימות הצבאי בין ארה"ב ואיראן אם ארה"ב תתקוף את איראן

*- דובר צבא סעודיה מפרסם כי מחקירה ראשונית עולה כי התקפה על מתקני הנפט 'לא שוגרה מתימן'.

*-  התקיפה על 2 מתקני הנפט בסעודיה הגיעו מאדמת איראן – כך טוען מקור אמריקאי רשמי לרשת פוקס ניוז.

*- דיווח : מעבר הגבול אלקאים שבשליטה איראנית ומשמש את הגשר היבשתי שלה – יפתח ב-10 הימים הקרובים . הפתיחה היתה אמורה להיות בשבת לפני שבועיים אף תקיפה ישראלית הרסנית בקרבת מקום מנעה זאת . איראן גם הקימה בסמוך מחנות צבא ענקיים .

*- בשבועיים האחרונים מתקיים בבריטניה תרגיל ״Cobra Warrior” בהשתתפות חיל-האוויר הישראלי וחילות אוויר נוספים ממדינות אחרות

במסגרת התרגיל, הובא לבסיס "וודינגטון" בבריטניה קלפי על מנת לאפשר למשרתי צה״ל השוהים בבריטניה להצביע ולממש את זכותם הדמוקרטית. נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים.

*- דובר משרד החוץ האיראני, זייעד עבאס מוסאווי, אומר כי טהראן, מוסקבה ואנקרה עומדים על סף חתימת הסכם קבע סופי אודות סוריה ובמקביל מנהיגי שלוש המדינות מתכנסות באנקרה.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה