סד"כ (חלקי) של כוחות מיליציית אלחשד אלשעבי שהצטרפו לצבא עירק

מילציית אלחשד אלשעבי נחשבת למיליציית הלוחמים החמושה הגדולה ביותר בעיראק והיא מונה בין 50 ל-60 אלף לוחמים.

המיליציה היא תחת פיקודו הישיר של הגנרל קאסם סולימני – מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים המממנת ,מחמשת ומאמנת אותם.

המשימה הגדולה ביותר שעשתה המיליציה היה להשתלט על כל שטח גבול עירק-סוריה ולהשמיד את כוחות דאעש שהתבצרו שם.

בהמשך החלו הכוחות להיכנס לשטח סוריה ולעזור למיליציות האיראניות שבסוריה בלחימתן נגד כוחות דאעש.

לאחרונה, על פי צו מיוחד שהוציא ראש ממשלת עיראק הצטרפו כוחות אלחשד אלשעבי לשורות צבא עיראק אך הם עדין פועלים תחת פיקוד נפרד ובגזרה נפרדת במסגרת הלחימה נגד כוחות דאעש על אדמת עיראק.

בתחילת שנת 2019, לאחר שמספר אתרים של המיליציה הותקפו והושמדו ועלה החשד כי ישראל עומדת מאחורי תקיפות אלו איים מפקד המיליציה לנקום בישראל הן באמצעות "אלפי טילים שלהם הפרוסים בדרום לבנון " והן על ידי שליחת כוחות לגבול ישראל – ירדן ולגבול ישראל-סוריה.

הוא איים בצורה בוטה אף על הירדנים באומרו :""על ירדן לפתוח את הגבול כדי לאפשר לנו להיכנס. אם לא יפתח הגבול אנחנו נכנס בכוח " .

בימים אלו פועלת המיליציה בגזרה המרכזית של חזית הפרת בפיקודו של קצין המבצעים הראשי-עלי חמדאני נגד כוחות דאעש  ולשם כך היא ריכזה כמעט את רוב סד"כ המיליציה כדי לבצע טיהור שטח נרחב מנוכחות כוחות דאעש.

הסד"כ שהובא למחוז אנבאר הוא כדלקמן:

*- חטיבה 2.

*- חטיבה 8.

*- חטיבה 11.

*- חטיבה 26.

*- חטיבה 45.

*- חטיבה 46.

*- חטיבה 47.

*- פוג' עאשוראא' – فوج عاشوراء.

*- חטיבת הכוחות המיוחדים- لواء المغاوير.

*- פוג' כוח התערבות חירום של העיר בבל- فوج طوارئ بابل.

*- פוג' כוח התערבות חירום של העיר כרבלאא'- فوج طوارئ  كربلاء.

יש לציין כי חטיבה 30 של המיליציה נמצאת במחוז מלאח א-דין והיא גם זאת שהותקפה לאחרונה לאחר שאחסנה במפקדותיה טילים בליסטיים איראנים.

ככל הנראה, לאחר השלמת משימת טיבור עיראק מכוחות דאעש ילחץ מפקדה העליון , הגנרל סולימני, כי המיליציה תאבטח את צירי הגשר היבשתי האיראני המוליכים מטהרן למימי הים התיכון והחוצים את שטח עיראק.

ידוע גם כי כוחות מהמיליציה נמצאים ופועלים גם בשטח סוריה.

 

כתיבת תגובה