ראש ממשלת פקיסטן מזהיר מפני מלחמה גרעינית עם הודו

ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, הזהיר שוב כי מלחמה גרעינית עם הודו היא אכן אפשרות.

חאן האשים את הודו בכך שהיא מאשימה את פקיסטן בטרור, כדי להסיט את תשומת הלב מה"סיפוח הלא חוקי" שלה בחבל קשמיר ומפני "רצח עם מתקרב", כך על פי דיווח של "אל-ג'זירה" ביום שבת.

"שמונה מיליון מוסלמים בקשמיר נמצאים במצור כמעט שישה שבועות", כך אמר ראש ממשלת פקיסטן לאל-ג'זירה.

"מדוע זה יכול להפוך לנקודת מפנה בין הודו לפקיסטן?… מכיוון שאנחנו כבר יודעים, כי מה שהודו מנסה לעשות הוא: להסיט את תשומת הלב מהסיפוח הלא חוקי שלה ומרצח העם המתקרב ובא על קשמיר", הוא הוסיף.

בנוסף, ראש ממשלת פקיסטן אמר כי הוא לעולם לא יפתח במלחמה, והוסיף שהוא פציפיסט ומאמין ש"מלחמות לא פותרות בעיות".

יחד עם זאת, חאן הזהיר כי קיימת אפשרות למלחמה גרעינית בין שתי המדינות:

"כששתי מדינות חמושות בגרעין נלחמות, אם הן נלחמות במלחמה קונבנציונאלית, ישנה אפשרות סבירה שהיא תגיע למלחמה גרעינית, ולא ניתן להעלות זאת על הדעת", הוא אמר.

חאן אמר כי ממשלת פקיסטן פנתה למועצה לזכויות האדם של האו"ם ולפורומים בינלאומיים אחרים בנושא, שכן מדינות תת היבשת ההודית ירגישו את השפעת האסון הפוטנציאלי.

"אם נאמר פקיסטן – אנו נלחמים במלחמה קונבנציונלית, וחלילה אנו מפסידים, ואם המדינה [פקיסטן] תיהיה תקועה בין הבחירה – או שנכנעים או שנלחמים עד המוות למען החופש, אני יודע שפקיסטנים יילחמו עד מוות למען החירות שלהם", כך אמר חאן לאל ג'זירה.

"אז כשמדינה חמושה בגרעין נלחמת עד הסוף, [עד] למוות, יש לזה השלכות", הוא הדגיש.

חאן טען כי ממשלתו עשתה ניסיונות לחדש את הדיאלוג עם הודו "לחיות כשכנים תרבותיים, כדי לפתור את המחלוקות שלנו [על קשמיר] … דרך הסדר מדיני".

"שיח עם ממשלת הודו לא בא בחשבון לאחר שהם ביטלו את סעיף 370 לחוקה שלהם, והם סיפחו את קשמיר באופן לא חוקי נגד החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, שהבטיחה לאנשים שהם יוכלו לערוך משאל עם", הוסיף ראש ממשלת פקיסטן.

בחודש שעבר הזהיר חאן את הקהילה הבינלאומית מפני הסלמה צבאית קרובה בין שתי המעצמות הגרעיניות אם העולם לא יתערב.

קרדיט: אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה