צבא עיראק מעביר את כל הנשק הכבד והטילים של אלחשד אלשעבי למחסניו

מקורות בתקשורת העולמית הדגישו כי בשנה האחרונה הותקפו מפקדות ומחסנים של מיליציית אלחשד אלשעבי יותר מ-14 פעמים.

הועבדה שאין בכוחם של אנשי המיליציה העיראקית להתגונן ביעילות בפני תקיפות אוויר ,אפילו שאיראן הזרימה להם מערכות הגנה אווירית, הביאו את הפיקוד הצבאי העיראקי הבכיר ,ככל הנראה בשיתוף עם הגנרל סולימני, לפרוס את כנפי צבא עיראק גם מעל מחסני הנשק האיראני בעיראק ולהעבירם למתקני הצבא,אותם,הם מעריכים, ישראל לא תתקוף.

ישראל כבר הכריזה כמה פעמים כי היא תפעל בכל כוחה לדחוק את הכוחות האיראנים הן מסוריה והן מעיראק כי הצבאת טילים בליסטיים בעל טווח יעיל מסוגלים לפגוע בשטחה אפילו אם הם מוצבים בעיראק.

מפקד בכיר במיליצייה העיראקית הגדולה אלחשד אלשעבי –  מוחמד אל-בסרי, הנאמנה לאיראן ,למרות שרק לאחרונה הם צורפו לצבא עיראק , חשף כי מפקד הכוחות המזוינים העיראקיים, אדל עבדול מהדי, פרסם פקודה חשובה שמטרתה להפסיק את הניסיונות להפציץ את מפקדות ומחסני התחמושת והנשק של אלחשד אלשעבי.

Image result for ‫الحشد الشعبي‬‎

אל-בצרי אמר בראיון לאתר החדשות "בגדאד היום " כי " עבדול מהדי הורה להעביר נשק ותחמושת השייכים ל-אלחשד אלשעבי לרשות משרד הביטחון העיראקי " וציין כי " החלטה זו בתוקף לגבי כל חטיבות המיליציה כי הנשק והתחמושת זקוקים למקום מבטחים המוגנים מפני תקיפות ".

תמונה

הוא הסביר כי "צעד זה נועד לחסום את הדרך לכל מי שמנסה לחזור ולתקוף את מחסני הנשק ולשמור על נשקם של אנשי המיליציה." הוא המשיך ואמר כי "אלחשד אלשעבי הוא ארגון ביטחוני צעיר שאין לו מחסנים מסודרים לאחסון ציוד צבאי וכלי נשק מתקדמים, כמו גם לא הוקצו לו עד כה מחנות המיועדים אך ורק לחטיבות המיליציה".

דובר משרד ההגנה העיראקי הודה כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא הן חסרות בגלל בעיות תקציב אך הדגיש כי מטוסי האפ-16 האמריקאים של חיל האוויר העיראקי מסוגלים להגן על שמי עיראק. הוא גילה כי צבא עיראק מתכונן לקנות בקרוב מערכות הגנה אווירית כדי לשפר את ההגנה על שמי המדינה.

Image result for ‫الحشد الشعبي‬‎

 

כתיבת תגובה