מבזקי חדשות ליום 13-9-2019. מתעדכן

*- פוטין נענה להזמנת נתניהו, לבקר בישראל בתחילת השנה הבאה.
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ,נענה להזמנת ראש ממשלת ישראל, לבקר בישראל בתחילת השנה הבאה, כך דווחה ביום חמישי רשת חדשות ברוסיה.

 

*-שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין אמר בריאיון לרשת הטלוויזיה האמריקנית CNBC כי נכון לעכשיו לנשיא טראמפ אין שום תכנון להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני.

*-  לא שגרתי- בשעות הצהריים ביצע מטוס ריגול אמריקאי מדגם יו-2 אס "גיהוץ" הגזרה מול חופי לבנון וסוריה מעל המים הבין לאומיים שהמזרח הים התיכון. הבאת מטוס כזה הוא למטרה ספציפית מאוד. הלוואי וידעתי אותה!

תמונה

תמונה

*- ממשל הנשיא טראמפ אישר מכירת פוטנציאל של חמישה מטוסי קרב F35 לפולין בשווי 1.2 מיליארד דולר.

משרד ההגנה האמריקני אמר כי מטוסי החמקן המתקדמים, "ישפרו את השתתפות חיל האוויר הפולני, בפעילות נאט"ו, או בפעולות קואליציה אחרות, ישפרו את יכולות ההגנה של פולין, ואת מטרת פולין, לשדרג את יכולתה הצבאית, תוך שיפור נוסף ביכולת התפעול." זה עוזר לארה"ב, נאט"ו ובעלי ברית אחרים. "
פולין הגדילה את תקציב ההגנה שלה, לאחר הכיבוש הצבאי של רוסיה באוקראינה.
מטוסי 35- F הם מערכת הנשק היקרה ביותר בהיסטוריה.
פולין היא אחת מחברות נאט"ו הבודדות, שמבזבזות 5% מהתמ"ג שלה, על פי המלצת נאט"ו על יכולת ההגנה שלה. ורשה גם עומדת בקריטריונים האחרים של נאט"ו, להקצאת יותר מ -5% מתקציב הביטחון שלה לציוד.

*- 5 מדינות אירופה, מפרסמות הצהרה משותפת, על כוונת ישראל לספח את בקעת הירדן.
צרפת, גרמניה, בריטניה, איטליה וספרד הביעו ביום חמישי דאגה עמוקה, מהודעת נתניהו כי הוא רוצה לספח את בקעת הירדן, ואת צפון ים המלח לריבונות ישראלית.

(קרדיט:עמרם אל )

*- ממשל טראמפ הסכים לחשוף את זהותו של פקיד סעודי שמאושם במעורבות בפיגועי הטרור ב-11 בספטמבר.

ההסכמה הגיעה בעקבות קמפיין של משפחות הקרבנות, בו הם דחקו בממשל במשך חודשים לפרסם מידע הנוגע לחשד למעורבות של סעודיה בפיגועים, ושלחו לאחרונה מכתב לנשיא טראמפ שאמר כי זה יעזור להם "סוף סוף ללמוד את האמת המלאה ולהשיג צדק מסעודיה". (קרדיט:א. תמקר)

כתיבת תגובה