הלווייה מפוארת בביירות לבכיר לשעבר בחיזבאללה שנמצא ירוי בביתו

לפני יומיים דיווחו אמצעי התקשורת בלבנון כי בכיר לשעבר בחיזבאללה , עלי חאטום, נמצא ירוי בביתו שבשכונת דאחייה שבביירות .

אלא שמאז ועד היום רק הולכים ומתרבים הניחושים מה מאחורי מותו.

הבכיר מהחיזבאללה שהיה בעבר מפקד "אזור 2" של החיזבאללה , המוכר יותר כאזור דרום לבנון, פרש (או פוטר) מהארגון לפני כמה שנים ויש הטוענים כי הוא השתלב במערך הפצת הסמים של הארגון, משרה מכניסה ביותר אך ,מסתבר, לא פחות מסוכנת מאשר לפעול מול הגבול הישראלי.

בתקשורת הערבית היו דיווחים סותרים על סיבת מותו של בכיר חיזבאללה לשעבר עלי חאטום, לאחר שגופתו נמצאה בדירתו ביום ראשון, חלק מהדיווחים טענו שהתאבד, ואחרים טענו כי חוסל על ידי אלמונים.

על פי האתר של "תיקי לבנון" – “ليبانون فايلز”  המפקד חאטום התאבד בירייה מאקדחו מכיוון שהוא סבל מהתמוטטות עצבים חריפה, כפי שדווח על ידי משפחתו הקרובה, וכבר עבר התקפי עצבים קשים בעבר אך היו כאלו שניתן היה להרגיע אותו.

נראה כי בעת שחאטום היה לבדו ביתו , שנמצא מאחורי עיריית בורג'  אל-ברג'נה, הוא חטף התקף עצבים והתאבד, ואכן נשמע בבית קול ירייה אחת, וכמה מבני משפחתו ושכניו שחשו לשם מצאו אותו מתבוסס בדמו.

מקורות עיתונאים אחרים מציינים כי לא היה "שום רקע ביטחוני" הקשור בהריגתו של "חאטום", והסבירו כי "לפני יותר משנתיים, הוא שינה את מקום עבודתו שאינה קשורה עוד לחיזבאללה, לעומת זאת, אחרים טוענים כי חאתום נהרג מפליטת כדור בעת שניקה את נשקו.

מנגד, פעילים אמרו כי חאטום נמצא ירויי למוות בשכונת א-דאחייה, ירייה שהתבצעה באמצעות אקדח עם משתיק קול, ואפשר והוא חוסל.

לאור חוסר הוודאות סביב פרטי האירוע, הועלו שאלות רבות לגבי זהותו של חאטום ואופי מערכת היחסים הנוכחית שלו עם חיזבאללה ובמיוחד לאחר שפוטר מהארגון בשנת 2017.

היום נערך לחאטום הלווייה מפוארת שארגן החיזבאללה ממש כמו שארגן הלוייה מפוארת לרמטכ"ל הארגון – בדר א-דין שחוסל בפקודה אישית של נאסראללה על פי דרישה איראנית בגלל שהתנגד למדיניות שהם ניסו לכפות על הארגון.

 

 

כתיבת תגובה