איראן במהלך ארוך טווח לריסוק צבא עירק. פרטים

לא נותר אלא להצדיע למנהיגי איראן על החתירה שלהם להשלים את השתלטותם על צבא עיראק מתוך כוונה שבבוא הזמן הכוח הצבאי הוא שיבטיח את שליטתם הבלתי מעורערת על מדינת החסות ושמה עיראק.

האיראנים פשוט מנסים לשכפל את מה שהם עשו אצלם במדינה וכנראה בהצלחה לא מבוטלת.

הם לא סמכו על צבא איראן שיגן על משטר האייטולות המושחת והמדכא לכן הקימו לעצמם כוח צבאי חזק שנקרא: משמרות המהפכה האיראנים וציידו אותו בנשק חדיש ורב בעוד שאת כוחות הצבא ניוונו באמצעות אי הקצאת כספים מתאימים.

כיום המצב באיראן הוא שכוחות משמרות המהפכה שולטים ביד רמה ומדכאים כל התנגדות למשטר.

שיטה זאת כיום,מתוכננת להיות מועתקת בעיראק.

לאחר שהקימו את מיליציית הלוחמים הגדולה – אלחשד אלשעבי – #PMU  , שמקבלת מאיראן את פקודותיה, והסד"כ שלה מונה כ-50 אלף לוחמים , הם הכריחו את ממשלת עיראק לספח את כל לוחמי המיליציה לצבא עיראק כך שיוכלו לפעול בקרבה תוך שהממשלה העיראקית ממנת אותם למרות חוסר נאמנותם למדינת הלאום שלהם.

מדיווחים המתקבלים באמצעי התקשורת הערביים עולה כי איראן החלה בעצם ימים אלו במהלך אסטרטגי ארוך טווח שבמהלכו הם מתכננים להזרים מערכות נשק איראניות מתקדמות רק לכוחות אלחשד אלשעבי למרות שהם כבר חלק בלתי נפרד מצבא עיראק.

לידי עיתונאים ערביים נפלו מסמכים המראים כי בכוונת המשטר האיראני לספק למיליציה העיראקית מערכות נ"מ מסוג 3rd Khordad SAM system ,המערכות החדישות ביותר כיום בצבא איראן , כדי שיוכלו להתגונן ביעילות נגד מתקפות מהאוויר הנערכות עליהם בתקופה האחרונה.

מסמך הכוונות:

תמונה

מערכת הנ"מ האמורה להגיע לכוחות בעיראק:

תמונה

כמו כן מתכוונת איראן לספק למיליצייה העיראקית כטב"מים חדישים מתוצרתה כדי להעניק להם יתרון מבצעי על שאר יחידות צבא עיראק .

מסמך הכוונות:

תמונה

הכטב"מים המיועדים:

תמונה

אין ספק שצעד זה ייתקל בהתנגדות חריפה בקרב הקצונה העיראקית הבכירה שרואים איך הצבא המודרני שהם כרגע מנסים לשקם נקרע לגזרים והשליטה עוברת אט אט לידי איראן בעזרתם האדיבה של שליטי עיראק המושחתים החוששים מאוד לחייהם אם לא יצייתו לאיראנים ויילכו בתלם שהוקצה להם במהלך הפיכת המדינה למדינת חסות איראנית מלאה.

והמעניין מכל שצבא ארה"ב נוכח במדינה ומסייע באמצעות נשק אמריקאי חדיש ויקר לאושש את צבא עיראק אך אינו עושה כלום להסיר את הגרורות האיראניות ההולכות ומשתקות את צבא עיראק.

צבא עיראק התחמש בשנים האחרונות בנשק אמריקאי חדיש בערך של מאות מיליארדי דולרים והכל עוד יכול ליפול כפרי בשל לידי האיראנים בעלי הצבא המנוון.

לכן כרגע האיראנים רק מספקים לחשד אלשעבי נשק שיאפשר להם להתגונן ביעילות נגד מתקפות מבחוץ כאשר בהמשך הם מייעדים את רוב צבא עיראק להתנוונות הדרגתית תוך טיפוח מהיר של הכוחות הנאמנים להם. והכל על חשבון ממשלת עיראק!

צעד קטן בדרך למהלך גדול!!

אסטרטגיה מזהירה במיטבה!!

Image result for ‫עיראק איראן‬‎

 

 

כתיבת תגובה