יד ימינו של אסד-רמי מחלוף במעצר. ניסיון הפיכה בתוך ארמון אסד ?

מזה כמה ימים ישנם ידיעות כי יד ימינו של נשיא סוריה-אסד , רמי מכלוף , נמצא במעצר בית .

הסיבה שכולם ידעו לחזור עליה הייתה כי הוא לא הסכים לשלם חוב של 3 מיליארד דולר שהנשיא אסד התחייב לשלם לרוסיה על חשבון חוב כולל של 380 מיליארד דולר שרוסיה מבקשת מסוריה לשלם לה על חשבון מעורבותה הצבאית בסוריה למניעת הפלת שלטון אסד.

אז ישנם אמצעי תקשורת ערביים שלא "קונים" סיפורים אלו .

היום מפרסם אתר החדשות – "א סיאסה" גרסה משלו והיא נחשבת לא מפתיעה כלל .

לדברי העיתון  הסיבה האמיתית מאחורי מעצר הבית של רמי מכלוף היא שלאחר שהנשיא אסד גילה תהליך של תיאום בין אביו של רמי מכלוף עם הרוסים שרצו למנות את רמי מכלוף כנשיא סוריה בתקופת המעבר במקום בשאר אל-אסד.

המקורות ציינו כי המודיעין  של החיזבאללה עמד מאחורי חשיפת תהליך התיאום בין מכלוף לרוסים, ונמסר לבשאר אל-אסד ע"י נעים קאסם – סגן מזכ"ל החיזבאללה בלבנון.

הגורם הוסיף כי חשיפת מידע זה גרם לבלבול רב בארמון הנשיאות, שהביא להשמתו של רמי מכלוף במעצר בית בהוראה ישירה של בשאר אל-אסד, ובריחתם של מוחמד מכלוף ובנו אחאב מסוריה יום קודם, לאחר שקיבלו אזהרות על כוונותיו של בשאר אל-אסד לעוצרם.

לאחר שהוצב רמי מכלוף במעצר בית, ארמון הנשיאות פרסם מספר גרסאות כדי לכסות על הסיפור האמתי, והחשוב שבהם הוא שרמי מכלוף סירב לשלם את שטר המלחמה בסך 3 מיליארד דולר אמריקאי. גרסה אחרת שדעכה במהירות אמרה כי הוא נעצר במסגרת המלחמה של השלטון המרכזי נגד השחיתות שפשתה במדינה .

רמי מכלוף הוא ידו הימנית של בשאר אל-אסד בשליטתה על כלכלת המדינה, ודרכו גם עובר המימון העיקרי לפעילות המשטר בשנים האחרונות.

הוראותיו של בשאר אל-אסד ביחס למכלוף כללו העברת חלקו של רמי בסרייאטל (חברת הסלולר הסורית)  למשרד התקשורת וכן השמת סאמר דרוויש – מנהל אגודת אל-בוסתן, שסיפק משאבים אנושיים וכלכליים למודיעין של חיל האוויר ולמיליציית ההגנה הלאומית,בכלא , והחלפתו במנהל אחר שנשלח ע"י ארמון הנשיאות בדמשק.

מקור: רדיו אלכל -דמשק

 

כתיבת תגובה