איראן מקימה בנק משותף עם סוריה

איראן וסוריה הבטיחו לזרז את המאמצים להקמת בנק משותף שיכול לסייע לשתי המדינות להעמיק את קשריהן המסחריים והכלכליים, וכן את השפעתה של איראן בסוריה.

דיווח באתר הבנק המרכזי של איראן (CBI), ביום שני, אמר כי איראן וסוריה מתכוונות להסיר מכשולים אחרונים להקמת בנק משותף איראני-סורי, וזאת כדי להאיץ את העסקאות הכספיות בין המדינות.

בדיווח, שיצא מהפגישה, שהתקיימה בטהרן בין נגיד הבנק המרכזי של איראן, עבדולנסר המתי, לבין מקבילו הסורי, חאזם קרפול, נכתב כי שני הצדדים הסכימו לנהל הסכמים בנקאיים, שהושגו ביניהם לאחרונה.

"יחסי הכלכלה בין איראן לסוריה נכנסו לשלב חדש ועסקאות בנקאיות אחרונות הן מסר חשוב עבור המשקיעים וצעד רציני להרחבת הסכמים עסקיים הדדיים בין שתי המדינות", כך אמר נגיד הבנק האיראני במהלך הפגישה בטהרן.

נגיד הבנק המרכזי של איראן גם דרש מסוריה להסיר את המכשולים האחרונים שנותרו בדרך להקמת הבנק המשותף, כפי שנדרש כבר לפי הסכם הבנות שנחתם בין איראן וסוריה.

איראן וסוריה כבר הסכימו על מנגנונים משותפים שיכולים להדק את יחסי הכלכלה בין השניים, כולל שימוש במטבעות מקומיים בסחר דו צדדי, להזרים יותר אשראי לתכניות משותפות ולהשיק מערכת, היכולה לאפשר לאזרחי שתי המדינות לעשות שימוש בכרטיסי אשראי מיוחדים במהלך ביקורים, כך נכתב בדיווח של הבנק המרכזי של איראן.

איראן מוכנה לעזור יותר בהתפתחות מגזר הבנקאות בסוריה, זאת לאחר כי בשל שנים של מלחמה במדינה נוצרה השפעה על שירותי הבנקאות בסוריה, ובכך גם על יחסיה עם שאר העולם, כך אמר נגיד בנק האיראני במהלך הפגישה עם מקבילו מסוריה.

לדבריו, איראן תספק באופן ספציפי לסוריה שירותים בטכנולוגיות בנקאיות, הקשורות להדפסת מטבעות ומערכות תשלום אלקטרוניות. (מהלך שיגביר את ההשפעה האיראנית בסוריה.)

נגיד הבנק המרכזי של סוריה אמר מצידו, במהלך הפגישה, כי איראן יכולה לסייע לדמשק בבנייה מחדש של מערכת הבנקאות שלה לאחר המלחמה.

בנוסף הוא אמר כי משלחת סורית תגיע לאיראן בקרוב ותודרך לפרטי פרטים על הפוטנציאל הקיים במערכת הבנקאות של איראן, ויכולה לסייע לסוריה.

קרדיט:אברהם תמקר –פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה