מבזקי חדשות ליום 5-9-2019. מתעדכן

*- נשיא טורקיה, טייפ ארדואן, אמר היום (רביעי) כי אין זה מקובל שמדינות חמושות גרעיניות אוסרות על טורקיה להשיג נשק גרעיני משלה, אך לא אמר אם לטורקיה יש תוכניות להשיג נשק כזה.

"במדינות מסוימות יש טילים עם ראש נפץ גרעיני, לא אחת או שתיים. אבל [הם אומרים לנו] אנחנו לא יכולים להשיג [נשק] כזה. זה, איני יכול לקבל".

*- השימוש המופרז של האמריקאים בסנקציות נגד אחרים יפגע גם בכלכלה האמריקאית, כך אמר שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף לעיתונאים בדאקה, בנגלדש, ביום רביעי.

*- סין מזהירה כי היא יכולה להתערב בהונג קונג ללא בקשה רשמית.

*- במכתב לרוחאני ביום שלישי, שנחתם על ידי 150 חברים מהפרלמנט האיראני נכתב כי הבית הלבן תולה תקווה בשיחות עם איראן, אך ההיסטוריה של האישיות בוושינגטון בארבעים השנים האחרונות מוכיחה כי ההחלטה של איראן לא לדבר עם 'השטן הגדול' היא רציונלית לחלוטין.

"דבריך הקודמים [בנוגע לשיחות עם ארה"ב] הדאיגו את מי שאכפת להם מהממסד האיסלאמי", נכתב בהצהרה.

*- ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודו, המתוכנן להתקיים שבוע לפני כניסת ישראל לקלפיות, בוטל, כך נמסר בהודעת משרד ראש הממשלה.

*- ארצות הברית תמשוך 5,400 חיילים מאפגניסטן תוך 20 שבועות כחלק מעסקה "עקרונית" עם טליבאן, כך אמר שליח המשא ומתן הבכיר של ארה"ב.

זלמיי חלילזאד חשף לראשונה פרטים על העסקה המיוחלת בראיון טלוויזיוני לאחר שתדרך את מנהיגי אפגניסטן על ההסכם.

בנוסף הוא אמר כי האישור הסופי עדיין נשען על הנשיא טראמפ.

*- צפון קוריאה מזהירה כי תקוות ארה"ב לחדש את השיחות הולכות ונמוגות.

*- יועציו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עומדים בקשר על התחייבות אפשרית של ארה"ב לסייע לישראל במקרה של איום קיומי, כך דווח ב"הארץ" ביום שני.

על פי הדיווח, נתניהו מחפש מחווה דרמטית של נשיא ארה"ב כדי לסייע לו לנצח בבחירות לכנסת שיערכו ב-17 בספטמבר.

*- שירות בתי הסוהר הסכים לאפשר למנהיגי אסירים מארגון הטרור חמאס לקיים ישיבה משותפת, כך דווח היום (שני)ב"הארץ".

הפגישה התקיימה בכלא רמון באישור שב"ס. כמה מנהיגי חמאס כלואים בבתי כלא אחרים הובאו במיוחד לישיבה.

בין המשתתפים בפגישה היו המוח של טבח פסח במלון פארק בנתניה, בו נרצחו 30 איש, והמחבל שתכנן שני פיגועים בירושלים בהן נהרגו 20 אזרחים.

*- אנשי עסקים בכירים מאיראן ואפגניסטן השתתפו בישיבה משותפת של אנשי העסקים של שתי המדינות בטהראן כדי לדון בהרחבה נוספת של הקשרים הכלכליים בין המדינות ולהצגת הזדמנויות משני צידי הגבול.

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה