לאור תקיפות ישראל משנה החיזבאללה את היערכותו במערב סוריה.פרטים

כוחות החיזבאללה מלבנון, התפרסו באזורים הכפריים המערביים של דמשק, בעקבות התקיפות הישראליות האחרונות, שכללו תקיפות בפרברי דמשק וקוסאיה, ובמרכז הבקעה שבצפון לבנון, (כנראה לפי זיהוי מטוסי מודיעין שגיהצו את האזורים הללו לאחרונה), כך מדווח כתב היומון הלבנוני "אלמודון " ,אחמד אל-שאמי.

כתב היומון הלבנוני אל-מודון אומר, כי לאחר שמטוסי קרב ישראלים טסו מעל אזור הבקעא המרכזית, מיליציית חיזבאללה העבירה משלוחי נשק ותחמושת לאזורים של "מעדר" ו-"עטיב", ממערב לדמשק.

הגורם הוסיף כי המיליציה העבירה את הנשק, בעלות השחר שבין ה-27- וה- 28  באוגוסט, לאחר שפינתה גם  את המתנדבים הסורים שבשורותיה מהאתרים ומהמפקדות ב-מעדר ועטיב.

החיזבאללה הרחיקו גם את הטירונים הסורים שלהם  מאזור "שייח 'עלי " שבקלמון המערבי כי באזור זה לא עוברים משלוחים הזקוקים לשמירה.

המקור ציין כי האתרים שליד הערים מעדר ועטייב, מנוהלים על ידי עולי רגל לבנונים (כנראה שיעים), שאחד מהם קנה בעבר את האדמות האלה והוסבו לאחר מכן למחסנים ומחנות אימונים של החיזבאללה.

עולי הרגל השיעים מקיימים קשרים נרחבים באזור הכפרי המערבי של דמשק, במיוחד עם מבריחים בולטים מסרגאיה, מדאיה וכפר יעבוס. עולי הרגל כנראה שיעים שהובאו במקום הסונים , הציעו לאחרונה לאזרחים למכור את אדמתם, בתיווך מבריחים אלה, באזורים שונים באלרוטה המערבית.

למליציית חזבאללה שתי מנהרות, האחת מקשרת בין עיר הגבול ג'נטה בלבנון למחנה אימונים בעטיב, המיועד לחציית משאיות. המיליצייה מונעת מסורים להיכנס למנהרה, כך מדווח הכתב של אלמודון. החיזבאללה הקים מנחת מסוקים במרכז ההדרכה באמצע 2018, אך לא נראתה תנועת מסוקים מאז הקמתו.

בעיירה מעדר, החיזבאללה התבסס ליד גדוד הרדאר שהיה שייך בעבר ליחידות ההגנה האווירית הסורית, ושהתפנו משם באמצע 2018. המיליציה חפרה מנהרה ובנתה מחסנים על הקרקע בסמוך לגדוד.

הכתב " של היומון אל מודון" הוסיף , כי החיזבאללה העביר ממחנה ואנגארד בעיר זבאדני, ל"גדוד הרדאר ", ציוד ללוחמה אלקטרונית, והכשיר את חברי המיליצייה להשתמש בציוד זה תחת פיקוחם של מפקדים במשמרות המהפכה האיראנים", שהתמקמו במחנה ובהנגרים.

עולי הרגל השיעים העבירו גם ציוד וכלי נשק, מהאתר שהותקף בעקרבא למחסנים בסמוך לעיירה נסירייה, באזור הררי במרכז הרי מזרח הקלמון, במרחק מאות מטרים מאתר ייצור הנשק הכימי בזובהא.

גורם מהימן אמר לאל-מודון, כי מחסני נסירייה הם מנהרות באורך של עד 80 מטר, מתחת לצוקי המדבר, ובתוכם חצר גדולה, שטחה שהוכשר לשיגור טילי סקאד מתוצרת רוסיה.

מחסנים אלה שמשו בעבר לאחסון טילי סקאד ארוכי טווח, והמוכרים בקרב תושבי האזור  כמחסני הגדוד הטכני של חטיבה הסקאדים- 155 הפרוסה בין אלקטיפה לאלנסרייה-الناصرية.

נוכחותם של מומחים איראניים במחסנים ובשדה תעופה נסיריה, מתקיימת כבר משנת 2014, לפני השתלטותם המוחלטת על האזור ע"י המיליציות האיראניות בתחילת 2019.

(יש לציין שהכתב היומון הלבנוני אחמד אלשאמי הוא מתנגד מובהק לחיזבאללה).

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

"حزب الله" يعيد الانتشار في ريف دمشق الغربي

 

כתיבת תגובה