איראן ספקה טילים בליסטיים מדוייקים לגורמים העויינים את ישראל

בתגובה לתקיפות הישראליות הנרחבות בעיראק ספקה איראן לחיזבאללה ולג'יהאד האיסלמי בעזה אלפי טילים קטלניים מדויקים בעוד שרוסיה עשתה מאמצים מאחוריי הקלעים למנוע את התחמשותם 

מקור בעיתון הכוויתי "אל-ג'רידה", חושף מידע רגיש שמקורו במשרד הביטחון האיראני, הטוען כי טהראן סיפקה לחיזבאללה בלבנון, לרבות המיליציה העיראקית קטא'א'יב חיזבאללה (חיזבאללה עיראק), וכן לארגוניי החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה, אלפי טילים מדוייקים לטווח קצר ובינוני בתגובה לתקיפות ,שיוחסו לישראל בעיראק, על מליציות עירקיות (אלחשד אלשעבי ) הנאמנות למשטר באיראן.

הגורם הבכיר הדגיש כי המהלך האיראני הגיע לאחר שמנהיגי טהראן שקלו היטב את צעדיהם ולאחר שהבינו כי הם מאוימים והתקיפות הולכות ומתקרבות לגבולם.

בכך חצתה איראן קו אדום ,בהתנהלותם, מול רוסיה, שניסתה למנוע זאת  ובכך התערבה למעשה בסכסוך האזורי של איראן עם ישראל.

הגורם הבכיר ציין עוד שחלק מטילי הקרקע-אוויר והקרקע-ים ,שסופקו לגורמים העויינים לישראל בצעד חסר תקדים, הם מהמתקדמים ביותר,  שאיראן היה אמורה להימנע מלעשות זאת בהתאם להבנות קודמות עם רוסיה שהופרו ע"י האיראנים ברגל גסה. גם ישראל והאמריקאים הופתעו לגלות שהאיראנים מבצעים מהלכים רחבי היקף נגד ישראל בניגוד למה שרוסיה הבטיחה.

הוא ציין כי החיזבאללה הצליח להבריח מספר רקטות מדויקות לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי, המאיימים לכוון אותם לעבר אזורים רגישים בתוך ישראל . טילים אלו עלולים לגרום להרס רב אם יפגעו במטרות כמו מפעל כימיקלים, תחנות דלק ועוד יעדים אסטרטגים.

הגורם ציין כי מיד עם קבלת הידיעות המודיעיניות הראשוניות על ההפרות האיראניות החלו הרוסים במגעים אינטנסיביים מאחורי הקלעים כדי לעצור את המהלכים אך הם לא יכלו לבלום את הכעס האיראני.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

Image result for ‫טילים בליסטיים איראנים‬‎

 

כתיבת תגובה