ברקע "העימות" המוגבל אתמול בין ישראל לחיזבאללה.דעות

ברקע "העימות" המוגבל אתמול בין ישראל לחיזבאללה מעניין לקרוא מספר תגובות כפי שעלו בקבוצות הדיון של האתר  נציב.נט:

*- לא להיכנס לאופוריה.

ועדיין מחויבות שתי הערות אזהרה. הראשונה היא שייתכן שנסראללה לא יסתפק באירוע אחד אלא ישלח את אנשיו לבצע עוד פעולת נקם במטרה להפיל קורבנות ישראליים. בדרך כלל אחרי הצלחה יש אצלנו נטייה להיכנס לאופוריה. זה אנושי, אבל כדאי בימים הקרובים שהאזרחים ביישובי גבול הצפון וגם צה"ל ימשיכו במוכנות זהירה ובכוננות לאפשרות שנסראללה ינסה לשפר תוצאות.

ההערה השנייה היא שקאסם סולימני, שהבטיח לנקום על סיכול פיגוע הרחפנים שתכנן מסוריה, ינסה לבצע פעולת נקם משלו. יש רושם ברור שסולימני רצה שנסראללה יעשה את העבודה עבורו. אולי הוא יסתפק במה שנסראללה השיג, אך ייתכן מאד שהוא ירצה כדרכו לשפוך דם וינסה להשיג זאת.

יש עוד נקודה ראויה לציון שמכניסה את האירוע אתמול למסגרת: ירי טילי הנ"ט למוצב אביבים היה אירוע טקטי מקומי שהסתיים בצורה טובה מנקודת ראות ישראלית, אבל האירוע הגדול באמת הוא פרויקט דיוק הטילים והרקטות שהאיראנים וחיזבאללה מנסים לקדם במאמץ עצום ובלי רתיעה בעצם הימים האלה.

נסראללה משקר כדרכו, גם לעם הלבנוני וגם לעולם, כשהוא אמר אתמול שאין פרויקט כזה ושיש לו מספיק טילים מדויקים. שתי העובדות האלו הן שקר וזה יוכח בעתיד הלא רחוק. מכאן שמדינת ישראל – כנראה הממשלה הבאה שתוקם לאחר הבחירות – תצטרך להתמודד עם האיום הזה, שהוא החמור ביותר על מדינת ישראל, חוץ מהמצב שאליו ניקלע אם לאיראן יהיה נשק גרעיני.

מדינת ישראל מקווה שהלחץ הבינלאומי והפנימי בלבנון יביא את נסראללה והאיראנים להפסיק או להקפיא את פרויקט דיוק הטילים, אחרת ישראל תצטרך לעשות זאת. בשבועיים האחרונים הרמטכ"ל כוכבי וראש הממשלה נתניהו הבהירו שישראל לא תהסס לעשות זאת בשטח לבנון אם יהיה צורך, בין אם נסראללה וסולימני יאהבו את זה ובין אם לא.

*-  בקשר למה שהיה אתמול:
1. לא היה תיאום בין חיזבאללה לישראל לגבי גובה התגובה והלהבה.
2. נכתב שישראל מכירה את חיזבאללה יותר טוב ממה שהוא מכיר את עצמו. אנשים הרימו גבה ואני אתן רק כמה דוגמאות:
א. המנהרות. צה"ל ידע בדיוק היכן לחפור, לא חפרו לאורך כל הגזרה אלא רק בנקודות ספציפיות..
ב. סיכול העברת כלי נשק שוברי שיוויון כמעט בכל נקודה באזור. מעיראק דרך סוריה ואף מעבר לכך.
ג. ידע מוקדם של איפה והיכן יירו את הטיל אתמול, עובדה שהרכב היה ריק, האנשים ששיחקו אותה פצועים היו בדיוק במקום שהיו אמורים להיות, כדי להתקבל ל"הבימה", או לפחות לקאמרי.
ד. מערבל מפרוייקט דיוק הטילים שיוצא לנשום אויר, ומתאדה לו פתאום ככה סתם.
ה. מפעלי הדיוק בביירות, תוצאות מפורטות של המיקום.
3. ההצגה אתמול הייתה מושלמת, חיזבאללה יצא בהצהרות וקיבל אצבע בעין כשבעצם הראו לו שעבדו עליו, ולא בפעם הראשונה.
כל נושא העמימות זה שטויות, המטרה הייתה להראות לחיזבאללה שיודעים עליו הרבה יותר ממה שהוא חושב. נסראללה יושב בבונקר ומנסה לשבור את הראש איך ישראל ידעה היכן חיזבאללה יפעל (אפשר להוסיף יחפור, יקים מפעלים, ישנע נשק ועוד).
4. לא היתה תגובה ישראלית קשה כי כרגע אין צורך בה. כשיצטרכו לפעול, יפעלו. התנאים המבצעיים והמדיניים עדין לא מתאימים מצד אחד ולא מוצו מצד שני.
5. לא יורים "סתם" פגזים.
לכל פגז יש מטרה, יש פגז שמטרתו מיסוך כדי למנוע מהאוייב לירות עוד טילי נ.ט בזמן הפינוי, יש פגז שמטרתו מניעה של התקרבות כוחות לגדר, יש פגז שמטרתו ציד של החוליה היורה ויש פגז שמטרתו היא הבערת השטח ושריפת הצמחיה לצורך חישוף.

*- כפי שצויין, מדינת ישראל לא מאפשרת לנסראללה להינות מתמונת ניצחון, ומראה לו ולכל העולם שזו הייתה הצגה מתוכננת…
זה נתון משמעותי בכל הדיון הנ"ל.

לאלו הטוענים שמדובר בתיאום, אז למה לדפוק את העסק והתיאום?!
הרי עבור ערבי הכבוד נמצא גבוהה מאד בסולם הערכים.

מה שמדינת ישראל עושה מאתמול זה לדרוך לנסראללה על הפנים עם נעל ולסובב לעיני כל הטקטיקנים והאסטרטגיים שמסובבים אותו.

להזכיר שמס' שעות לפני, רחפנים חדרו לשטח לבנון והבעירו שם שריפות, להזכיר את רוני דניאל שמס' דקות לפני הפעולה קרא לנסראללה פחדן שמדבר ולא עושה כלום… ועוד ועוד…

מדינת ישראל לא מתנהלת כאחת שמפחדת ממלחמה, אלא כאחת שדואגת לתת מכות ממוקדות ומדויקות שמעבירות לאויב את המסר "תקשיב אחי, זה לא שווה לך…"

לצורך העניין אתמול: החוליה שביצעה את הירי (כאמור, לא מדובר בצעירים סוררים שהרימו ידיים ואמרו : תירו בנו, אלא בלוחמים מיומנים שהסתוו ברדיוס מעל 4 קילומטר ממקום התקיפה) התאדתה במיידי, רק לחשוב איזה מסר זה מעביר למפקדי היחידות של חיזבאללה בשטח…

המכות הן כואבות מאד (!) וההצגה אתמול, מעבר לגאונות שבה ושמירת חיי האדם הבלתי נתפסת (תודה לאל) טומנת בחובה השפלה מהדהדת ומסר ברור:
"צהל רואה אתכם, יותר משתוכלו לדמיין…."

*- מזכיר נשכחות: אהוד ברק ניסה בכל מאודו לרצות את הסורים ולתת לאסד את הגולן, מהפחד של מלחמה מסוריה והרצון העייף לשלום עם חורשי רעתנו. לשמחתנו לא הזדמן לו להשלים זממו, ולא בשל חכמתו. פעם חשבנו שצריך לנהל מלחמה בשלוש חזיתות בו זמנית, אחר כך פחדנו מזה וניסו מנהיגנו כדוגמת ברק "לעשות שלום" בכל מחיר, בלי קשר לאמת או לתוצאות, העיקר הנייר והנובל. עכשיו צאו וראו מה נשאר מסוריה ועיראק, החששות הגדולים של פעם.
שם המשחק במזרח התיכון הנוכחי זה להחזיק מעמד ולמרוח את היריב בלי להיעקץ. בסוף הכלכלה תכריע, כי את בני המעיים לא ניתן לרמות. עיינו ערך המצב הקשה באיראן.
עם אורך רוח נכון, בלי תפיסת העכשויזם, נצליח לטעת יאוש בלב אוייבנו, נמשיך לעשות סטארט אפים ואקזיטים במיליארדים, לכונן יחסים עם מדינות שלא חלמנו, לבסס את ירושלים כבירתנו הרשמית והנצחית, ועוד היד נטויה.
אל יאוש, ההיסטוריה נכתבת ברגעים אלו.

*- מסבירי הדרך והיחצ"נים למיניהם יצטרכו לעבוד שעות נוספות ולאלתר תשובות לגבי המהלכים ה"הזויים שלנו אמש.
מדינה שלמה מחכה בכיליון עיניים לטעות של החיזבאללה כדי לנצלה ולהלום בעוצמה בפרוייקט הטילים והטעות אכן מגיעה וכשאנו פותחים את הווילון על במת התיאטרון אנו מגלים ששום תגובה לא הייתה אלא הצגת תאטרון מבויימת ועשויה היטב שבה נחשפה אחת ההונאות הגדולות ביותר של ישראל נגד אוייביה מאז בריאת האדם(הצלחנו לגרום לחיזבאללה להאמין שפגעו לנו בחיילים).

נו טוב לא נאריך הרבה ונאמר שמשהו לא טוב עובר על מקבלי ההחלטות, חרדת ביצוע כבר אמרנו?
יודעי דבר יאמרו אתם לא מבינים דבר מאחורי המהלכים הללו מסתתרת תכנית עם תחכום רב מאוד וכשזה ייקרה אתם תדעו.

ירי טיל הנ"ט של החיזבאללה לעבר כלי רכב ישראלי:

כתיבת תגובה