קומנדו ישראלי בפאתי שכונת א-דאחייה שבביירות- גרסה לבנונית

נסיבות התקיפה הישראלית בשני מל"טים, בלב הפרברים הדרומיים של ביירות ,לא עצרו את האירועים באותו לילה. חקירות ובדיקות בניסיון לפענח את דרך הפעולה נמשכות. וגם מה יהיו ההשלכות של האירוע, רב הנסתר על הגלוי

להלן גרסת אתר חדשות לבנוני:

הפרשה חושפת פרקים והפתעות. מה הוא היעד של שני המל"טים עדיין לא ברור .

האם זה היה מטרה אנושית? אתר רגיש או ציוד חשוב? האם האתר מכיל ציוד טכנולוגי מתקדם? או תוכן של כלי נשק מתוחכמים ? או חומרים הכרוכים בייצור ופיתוח טילים מדויקים יותר?

במסגרת הקרב הרחב, הישראלים מקפידים על כמה קווים אדומים, כולל מניעה מהחיזבאללה לאגור ולהחזיק רקטות מדויקות ומתוחכמות. לפיכך הופצצו באופן קבוע שיירות רקטות או מחסנים בסוריה.

אולם ההתפתחות החדשה היא פעולת מנע ישראלית בלב שכונת דאחייה – מעוז החיזבאללה שבביירות-לבנון.

הנרטיב המשתנה התרחש בדאחייה, במקביל לפשיטות על עמדותיהם של חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים בסוריה. נודע כי שני ההרוגים בסוריה הם מומחים בתחום המזל"טים.

המידע מצביע על כך שהיעד שהותקף שייך לכוח קודס האיראני.

השניים היו באתר זה ועבדו עם גורמים איראנים, על הפעלת המזל"טים. המטרה הייתה גם קצין איראני  מוסמך שאחראי להפעלה והכוונה של מזל"טים אלה. בשילוב עם התקיפות הללו בסוריה, מבצעים גם את פעולת התקיפה בשכונת א-דאחייה , מה גם שהגרסה הישראלית משתנה מיום ליום.

בשעות הראשונות לאחר האירוע  הכחישו ההדלפות הישראליות כל קשר למה שקרה בדאחייה. המזל"טים נחשבו לאיראנים. למחרת ישראל הודתה ששני המזל"טים שייכים לה, והמטרה הייתה לירות ולרגל, וכי מזל"טים מסוג זה נועדו לפיצוץ עצמי ועד להשמדתם מעבירים צילומים ואיסוף נתונים בשידור חי למרכז בקרה.  הישראלים מסרו כי מטרת הפעולה היתה לפגוע באתר לפיתוח טילים, או מכשיר ערבוב חומרים ל"דלק "שהופך את הרקטה למדוייקת יותר. פרסום אחר אומר כי הפעולה נועדה להתנקש בדמות חשובה.

בהחלט, לחיזבאללה יש כעת מידע רב יותר לאחר החקירות המפורטות שערך. לישראלים בהחלט ידוע  הסיפור האמיתי. אבל מה מניע אותם לחוסר עקביות במסרים שלהם? במיוחד שמקום כניסת המזל"טים לשכונת א-דאחייה עדיין לא ידוע. בעוד ישראל הודיעה כי המזל"טים שוגרו מסירת קומנדו מהים, חקירות לבנוניות לא ביססו שום חדירה למים הטריטוריאליים בלבנון, כך שהאנשים בסירה כביכול יוכלו לשלוט בכלי הטיס. לפיכך יש בלבנון הערכות כי עלולה להיות "פריצה ביטחונית" בתוך שטח לבנון. שיגור המזל"טים יכול היה לקרות גם מתוך שטח לבנון. כמו כן, אי אפשר להתעלם מהאפשרות של פריצה ביטחונית בתוך שכונת א-דאחייה, מה שמסביר כיצד הצליחו הישראלים לגלות ולאתר את היעד.  שמות האישים האיראנים ושל החיזבאללה, האחראים לפרוייקט דיוק הטילים ,שנחשבו עד כה לסוד כמוס, שהודיעו בחלק מהדיווחים שהודלפו, גם הם מפתיעים, יש כמה רמזים שמה שקרה עשוי להיות מבצע קומנדו ישראלי, שהגיע מגבול סוריה-לבנון  למטה החיזבאללה בשכונת א-דאחייה.

התסריט הבא, אולי נראה מוזר וקשה להאמין, אך אפשרי, אומר כי : ""הישראלים גילו מכשיר מתקדם לניהול מל"טים או לפיקוד על טילים. זהו מכשיר אלקטרוני מאוד מתוחכם המפוקח אישית על ידי מפקד הכוחות האיראניים בסוריה, עימם פעלו אנשי החיזבאללה, שנפלו בתקיפה  בעקראבה, ובדאחייה  – באתר שהותקף. המבצע הישראלי נועד לפוצץ אותו בעזרת אחד הרחפנים, ואילו השני עשוי להיות מכוון לחפות ולהסוות את עבודת הרחפן הראשון, והתרחיש מסתיים כאשר כוח הקומנדו הישראלי  עזב את לבנון מאזור הבקעה. זו הסיבה שהתקיפה על עמדות החזית העממית-המפקדה המאוחדת ,ארגונו של אחמד ג'יבריל , באותו הלילה, הייתה להבטיח את הדרך לכוח היוצא, אולי זה מה שהביא את נסראללה לומר שהוא יגיב לתקיפות ישראל משטח מלבנון.

הפרסום הישראלי מוסר עוד מידע. הפעם, חשפו את שמותיהם של הקצינים הבכירים האיראניים והבכיר מהחיזבאללה הקשורים בפיתוח רקטות מדויקות.כן חשפו  הישראלים מידע אודות העברה, הרכבה, והתקנת חומרי גלם לטילים אלה בלבנון, בהתחשב בכך שהעברת החומרים מתרחשת הן מעבר לגבול לבנון והן דרך נמל ביירות. כנראה שהישראלים רוצים להצדיק פעולה או כל פעולה עתידית או פוטנציאלית, באומרם כי הפרת ההחלטות הבינלאומיות החלה על ידי חיזבאללה ואיראן. מסיבה זו פרסום תמונות ושמות של מפקדים אלה, עשוי להוות איום פומבי שהם נמצאים ברשימת החיסול של המוסד, מה גם שהישראלים שלחו בעבר הודעות רבות לבכירים בלבנון, כי יש לפרק כמה אתרים בדאחייה ובבעלבק.

האמריקנים העבירו ללבנונים מפות עם המיקומים אולם חיזבאללה סירב לחשוף מידע כלשהו. הוא גם סירב להראות כמי שמקבל הוראות מישראל. חשוב לציין כי בעוד שחיזבאללה מתכונן להגיב לתקיפות הישראליות, הישראלים בחרו לשפוך אור על תיק חדש – הקצינים הבכירים האיראניים, העובדים על תוכנית הטילים של החיזבאללה בלבנון. זה יכול לפתוח את הדלת לאפשרויות ישראליות רבות, אשר יביכו את לבנון יותר בפני הקהילה הבינלאומית, במיוחד לאור המאמצים שהפעילו, להגיע להפסקת אש ומניעת מעורבות המדינה בעימות שעלול להתפרץ. נתניהו ירוויח מכך גם בחזית הישראלית הפנימית- בקרב הבחירות שלו.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה